Hogyan formálja a mesterséges intelligencia a reklámipart?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jakab Nóra
További közreműködők: Kása Dr. habil. Richárd
Dokumentumtípus: TDK dolgozat
Kulcsszavak:AI
ipar
marketing
mesterséges intelligencia
perszonalizáció
retargeting
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57941

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57941
005 20250923115701.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Jakab Nóra 
245 1 0 |a Hogyan formálja a mesterséges intelligencia a reklámipart?  |c Jakab Nóra  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a HOGYAN FORMÁLJA A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA A REKLÁMIPART? A jelenlegi digitalizált világban egyre többen választják a fizikai megoldások helyett a technológia nyújtotta alternatívákat. Úgy gondolom a mesterséges intelligencia a 21. században senkinek sem olyan idegen már, mint a korábbi évtizedekben. A forradalmasított technológia olyannyira a mindennapi életünk részévé válik, hogy mindenképpen érdemes kellő figyelmet szentelni rá. Így témaválasztásom legfőbb okának az aktualitást nevezném meg. Dolgozatom fő területei között nem csupán a mesterséges intelligencia informatikus szemmel történő bemutatása szerepel, hanem többek közt a perszonalizáció, a retargeting, az e-kereskedelem, a marketinghez viszonyuló szerepének vizsgálata is. Kutatásom során arra keresem a választ, hogy a mesterséges intelligencia eszközei milyen hatásokat váltanak ki a felhasználókból, hogyha a reklámipart vesszük alapul. Ennek megállapításához az alábbi hipotéziseket állítottam fel; H1: A mesterséges intelligencia eszközeinek alkalmazása erősen korfüggő. H2: A személyre szabott reklámok általában negatív érzelmeket váltanak ki a felhasználókból. H3: A fogyasztók többsége egyöntetűen nem tud ellenállni a vásárlási kísértésnek. A kutatás módszertana kvantitatív, azaz kérdőíven alapuló adatgyűjtési eljárás volt. A kérdések többsége az online térben történő szokásokra, a személyre szabott reklámokhoz való hozzáállásra és a mesterséges intelligencia használatára alapuló fogyasztói magatartás vizsgálatára szolgált. A kilépési arány minimalizálása és a kitöltési hajlandóság növelése érdekében a kérdőív kitöltési ideje körülbelül 5 perc volt. Bár az időintervallum rövid, mégis elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy számos kérdés megválaszolásával közelebb juthassak a hipotéziseim vizsgálatához. Az adatfelvételre 72 órát biztosítottam, végül 130 darab érvényes kitöltés érkezett be. A válaszadók közt legtöbben z-generációs nők szerepeltek. Többségük jobban elítéli a személyre szabott reklámokat, mint a hagyományosakat. A korcsoportok különbségével viszonylag nagy különbség figyelhető meg a mesterséges intelligencia eszközrendszere felé mutatott bizalom iránt is. 
695 |a AI 
695 |a ipar 
695 |a marketing 
695 |a mesterséges intelligencia 
695 |a perszonalizáció 
695 |a retargeting 
700 1 |a Kása Dr. habil. Richárd  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57941/1/Jakab_N%C3%B3ra_PSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57941/2/08_BGE%20TDK_Szerz%C5%91i%20hozz%C3%A1j%C3%A1rul%C3%A1s%20nyilatkozat%202024.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57941/3/Jakab_N%C3%B3ra_PSZK.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57941/4/Jakab%20No%CC%81ra%20-%20TDK%202024.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57941/5/05_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU_JN_MR.pdf  |z Dokumentum-elérés