Gyorsulási verseny, avagy autógyártó vállalatok rezilienciája a Covid válság idején

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Risz Domonkos
Csizmeg Balázs
További közreműködők: Pocsai Dr. Erzsébet
Dokumentumtípus: TDK dolgozat
Kulcsszavak:Autó gyártók
árfolyam
Covid válság
reziliencia
részvények
spekuláció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57944

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57944
005 20250923115704.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Risz Domonkos 
245 1 0 |a Gyorsulási verseny, avagy autógyártó vállalatok rezilienciája a Covid válság idején  |c Risz Domonkos  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a Csizmeg Balázs, Risz Domonkos Konzulens: 5.aktív félév Dr.Pocsai Erzsébet Emberi erőforrások főiskolai docens BGE-PSZK BGE-PSZK Gyorsulási verseny, avagy autógyártó vállalatok rezilienciája a Covid válság idején Tanulmányunk vizsgálatának középpontjában az általunk választott három nagy autógyártó cég (Ford,Mercedes,Toyota) osztalékpolitikájának változását vizsgáljuk a Covid járványnak hatására. Melyik régiónak okozott nagyobb kihívást ez az időszak? Melyik autógyártó volt képes reziliensebb maradni a három közül? A tanulmányunkban megismerkedünk elsősorban, a részvény fogalmával, részvények működésével és funkciójával, és azon belül is az osztalékfizető részvény tulajdonságaival. Megvizsgáljuk a trendek fontosságát és a növekedési, vagy adott esetben csökkenési ütemét. Ezek után rátérünk az általunk kiválasztott autóipari vállalatokra, amiket három különböző földrészen fogunk megvizsgálni, geopolitikai és gazdaságpolitikai helyzetükre is kitérve, figyelembe vesszük a földrajz általi adottságokat, és értékeljük a politikai intézkedéseket, hogy elősegítette az ipar fejlődését vagy sem. Miután egyesével elemeztük a vállaltokat, összehasonlítjuk őket egymással állapotuk, árfolyam stabilitásuk, osztalékfizetésük és osztalékpolitikájuk alapján, összegzésként kiértékelve őket gazdasági szempontból. Legfőbb kutatási forrásaink szakcikkekből, elemzési oldalak által készített számadatokból és befektetési témájú szakirodalmi könyvekből készültek. A vizsgált időszak a Covid válságra esik, illetve annak előzményei és utóhatásaira kitekintve (2019-2023). A tanulmányunk fő hipotézise, hogy az általunk választott multinacionális autógyártó cégek képesek voltak fenntartani az osztalékfizetési politikájukat a Covid-19 okozta járvány nehézségei idején. Végül a megvizsgált adatok alapján vonjuk le következtetéseinket, és megnézzük milyen lehetőségei és jövőbeli opciói vannak a vállalatoknak helyzetük szerint. Így áll össze az osztalékfizető autóipari vállalatok osztalékpolitikájának reziliencia szerinti vizsgálata, regionális tényezők figyelembevételével a világjárvány alatti időszaknak vizsgálatának tanulmánya. 
695 |a Autó gyártók 
695 |a árfolyam 
695 |a Covid válság 
695 |a reziliencia 
695 |a részvények 
695 |a spekuláció 
700 1 |a Pocsai Dr. Erzsébet  |e ths 
700 1 |a Csizmeg Balázs  |e aut 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57944/1/Risz_Csizmeg_PSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57944/2/Risz_Csizmeg_PSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57944/3/05_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU_K%C3%A1d%C3%A1rB%C3%A9la_2024NOV17_signed.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57944/4/Dolgozat_biralati_lap_Risz_Csizmeg.pdf  |z Dokumentum-elérés