A magyar sörpiac elemzése és lehetőségek feltárása az ismert vállalatok marketing stratégiájának vizsgálatán és az ezzel kapcsolatos fogyasztói vélemény kutatáson keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mérész Judit
Other Authors: Szabó Edit
Format: Students’ Scientific Association paper
Kulcsszavak:fogyasztói preferenciák
fogyasztói szokások
marketingkommunikáció
reklámkampányok
sör
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57945

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57945
005 20250923115705.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Mérész Judit 
245 1 2 |a A magyar sörpiac elemzése és lehetőségek feltárása az ismert vállalatok marketing stratégiájának vizsgálatán és az ezzel kapcsolatos fogyasztói vélemény kutatáson keresztül  |c Mérész Judit  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a A MAGYAR SÖRPIAC ELEMZÉSE ÉS LEHETŐSÉGEK FELTÁRÁSA az ismert vállalatok marketing stratégiájának vizsgálatán és az ezzel kapcsolatos fogyasztói vélemény kutatáson keresztül A sör az alkoholos termékek piacán az egyik legnépszerűbb a fogyasztók körében, ezért sok márka széles termékválasztékot kínál a vásárlóknak, így a márkák közötti verseny szoros. Szekunder elemzésként megvizsgáltam a dolgozatban a hazai sörmárkák - Dreher, Soproni, Borsodi - marketingkommunikációs stratégiáját. Feltérképeztem, hogy a márkák milyen platformokon és hogyan kommunikálnak a fogyasztókkal. Kampányelemzésekkel vizsgáltam meg a kommunikációs stratégiájukat, termékportfóliójukat, célcsoportjaikat és az egységes imázs elemeit. A dolgozatban az alkoholfogyasztási szokásokat mérő módszereket és indikátorokat figyeltem meg, hogy a primer kutatás során a megfelelő kérdéseket tudjam feltenni a kitöltőknek. A magyarok alkoholfogyasztási szokásait leíró statisztikákat és felméréseket is elemeztem. A kutatásban az alábbi hipotéziseket vizsgáltam: - A fogyasztók szerint nem etikus, ha az alkoholos termékek fogyasztását boldog, vagy szomorú élményekkel asszociálják a sörmárkák a reklámokban. - A sörmárkák közötti vásárlói döntést nem a reklámok által közvetített üzenet határozza meg. - Az üzenetek sikeresek, ugyanis a fogyasztók asszociálják a sör fogyasztását, a barátokkal közösen töltött idővel, ünnepléssel, meccsnézéssel. - A sörfogyasztók közé tartoznak az Y (1981-96) és Z (1997-2006) generáció tagjai is, mégis a fogyasztók úgy érzik, hogy a márkák marketingkommunikációja elsősorban az X (1965-80) generációba tartozókat célozza meg. - A magyar hagyományok, kultúránk, szokásaink összeolvadása az alkoholfogyasztással hatással van a 21. századi fogyasztó alkoholfogyasztási szokásaira. Kutatásom módszertana illeszkedik a dolgozat témájához. Szekunder és primer kutatási módszert is alkalmaztam, melynek során tanulmányomban felhasználtam egy általam készített fogyasztói kérdőívet és fókuszcsoportos interjúkat. Az eddigi beérkezett adatok alapján elmondható, hogy a hagyományaink, ünnepeink, szokásaink összekötődtek az alkoholfogyasztással és befolyásolják annak gyakoriságát a magyaroknál. A hazai márkák szlogenjeit ismerik a kitöltők és fogyasszák söreiket, de nem feltétlenül tartoznak a kedvenc termékeik közé. A sörmárkák üzenetei sikeresek, ugyanis a kitöltők is összekapcsolják a sörözés élményét a barátokkal közösen töltött idővel, ünnepléssel és meccsnézéssel. Az értekezésem a Kulturális és Innovációs Minisztérium 2024-2.1.1-EKÖP kódszámú Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Programjának a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott szakmai támogatásával készült. 
695 |a fogyasztói preferenciák 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a reklámkampányok 
695 |a sör 
700 1 |a Szabó Edit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57945/1/M%C3%A9r%C3%A9sz_Judit_TDK_2024_.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57945/2/M%C3%A9r%C3%A9sz_Judit_TDK_2024_rez%C3%BCm%C3%A9.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57945/3/M%C3%A9r%C3%A9sz_Judit_KKK_MT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57945/4/M%C3%A9r%C3%A9sz%20Judit%20KKK.%20T.G..pdf  |z Dokumentum-elérés