Húshelyettesítő termékekre való nyitottság és azok fogyasztói szokásai a magyarországi hobbifutók körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pintér Kathrin
További közreműködők: Szabó Edit
Dokumentumtípus: TDK dolgozat
Kulcsszavak:élelmiszermarketing
fogyasztói magatartás
hobbifutók
húsfogyasztás
húshelyettesítő
laborhús
LOHAS
rovarhús
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57951

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57951
005 20250923115713.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Pintér Kathrin 
245 1 0 |a Húshelyettesítő termékekre való nyitottság és azok fogyasztói szokásai a magyarországi hobbifutók körében  |c Pintér Kathrin  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a Dolgozatomban azt kutattam, hogy mennyire ismertek és elfogadottak a húshelyettesítő élelmiszertermékek a magyarországi hobbifutók körében. Vizsgáltam azt is, hogy milyen attitűdök és érzelmek kapcsolódnak ezekhez a termékekhez és amennyiben fogyasztanak ilyen típusú élelmiszert, akkor milyen tényező motiválja őket erre. A kutatómunka szekunder fázisában a hazai és nemzetközi szakirodalom alapján bemutattam az elméleti hátteret, amelyben kitértem az egészséges életmódra és az ehhez kapcsolódó nemzetközi ajánlásokra. Ezt követően ismertettem a fogyasztói magatartás egészséges életmódra vonatkozó életstílusait és szcénáit, koncentrálva a téma iránt érdeklődő LOHAS szegmensre és az élelmiszeriparra való hatásukat. Elemeztem a kapcsolódó trendeket, majd áttekintést adtam az élelmiszeripari innovációkról és lehetséges fejlesztési irányokról. Ezt követően bemutattam a magyar konyha és a különféle étrendek jellemzőit, majd kitértem a helyi élelmiszeriparra, azon belül is fókuszáltan a húsiparra és húsfogyasztásra. Ismertettem a húshelyettesítő termékeket, azok szabályozási hátterét és beillesztési lehetőségeit az egyes étrendekbe. Végül megvizsgáltam az egészséges életmód másik pillérét, a magyar emberek sportolási szokásait. Ezt követően a primer kutatási fázisban egy saját szerkesztésű online kérdőívben kérdeztem meg a hetente legalább egy alkalommal, hobbiszerűen futó kitöltőket a futással és étkezésükkel kapcsolatos szokásaikról. Továbbá felmértem a húshelyettesítő termékek ismertségét, valamint a fogyasztási hajlandóságot és gyakoriságot körükben. A kutatás tárgyát képezte az is, hogy az egyes húshelyettesítő termékekhez milyen motivációk, attitűdök és érzelmek társulnak. A kérdőív kitöltése önkéntes és anonim volt, terjesztése saját ismerősi körömben és hólabda módszerrel, valamint futással kapcsolatos közösségi média csoportokban történt, emellett országosan futónagykövetek segítségével levelezőlistákon és közösségi média csoportokban terjedt, amit kiegészítettem népszerű fővárosi és főváros környéki futóútvonalak melletti plakátolással. Végül hipotéziseimet sorba állítva elemeztem az eredményeket. 
695 |a élelmiszermarketing 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a hobbifutók 
695 |a húsfogyasztás 
695 |a húshelyettesítő 
695 |a laborhús 
695 |a LOHAS 
695 |a rovarhús 
700 1 |a Szabó Edit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57951/1/Pint%C3%A9r_Kathrin_KKK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57951/2/Pint%C3%A9r_Kathrin_KKK.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57951/3/Pint%C3%A9r_Kathrin_KKK_szerz%C5%91i_hozz%C3%A1j%C3%A1rul%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57951/4/Pinter_%20Kathrin%20_KKK_JK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57951/5/Pint%C3%A9r%20Kathrin%20KKK%20T.G.pdf  |z Dokumentum-elérés