A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bende Boglárka
További közreműködők: Németh Dr. Patrícia Ilona
Dokumentumtípus: TDK dolgozat
Kulcsszavak:attitűdök
fogyasztói magatartás
korosztályok
motiváció
pszichológia
reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57964

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57964
005 20250923115728.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bende Boglárka 
245 1 2 |a A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők elemzése  |c Bende Boglárka  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a Bende Boglárka Konzulens: 7. aktív félév Dr. Németh Patrícia Kereskedelem és Marketing egyetemi docens BGE KVIK BGE KVIKA fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők hatásainak elemzéseA dolgozatom célja a fogyasztói magatartásra ható tényezők részletes vizsgálata, különösen a pszichológiai, társadalmi és személyes tényezők szerepének feltárása, amely közvetlenül befolyásolja a vásárlói döntéseket. A mai gyorsan változó piaci környezetben egyre fontosabbá válik, hogy a vállalatok mélyrehatóan megértsék célcsoportjuk viselkedését, hogy megéri és célzottabban szólítsák meg őket. A kutatás fő kérdései irányulnak, hogy milyen mértékben befolyásolják az érzékelést, figyelem, motiváció, érzelmek, attitűdök, tanulási folyamatok és a személyiség fogyasztók döntéshozatali folyamata, és hogy ezek a tényezők milyen különbségeket mutatnak az életkor függvényében.Kutatásitan: A dolgozat empirikus kutatási módszertanra épít, amely kérdőíves felmérés és mélyinterjú módszer valósul meg. A kutatás célcsoportját fiatal (19-28 éves) és középkorú (40-50 éves) fogyasztók alkotják, így nyílik lehetőség az életkori eltérések alapos feltárására a vásárlói szokásokban és preferenciákban. A kérdőív kérdései kiterjednek többek között az árérzékenységre, a minőségi elvárásokra, a márkahűségre, a reklámok hatásaira, a vásárlói vélemények befolyásoló szerepére és a termékek vizuális megjelenésének szerepére. Az interjúk során mélyebb betekintést kívánok nyerni az egyes fogyasztói csoportok motivációinak és döntéshozatali szempontjainak megértésébe. Ezen tényezők vizsgálata célzott betekintést nyújt abba, hogyan alakítják a különböző korosztályok vásárlói döntéseit a pszichológiai és társadalmi szempontok alapján.Eredmények: A kutatás eredményei alapján megállapítható, hogy az életkor szignifikáns hatással van a fogyasztói preferenciákra és motivációkra. A fiatalabb korszak esetében a vizuális ingerek és a márkahűség mértékosztály határozza meg a vásárlási döntéseket, míg a nagyobb fogyasztók nagyobb hangsúlyt fektetnek a minőségre és a megbízhatóságra. A pszichológiai tényezők, mint az érzelmi reakciók és az egyéni személyiségvonások, eltérő módon befolyásolják a két korcsoport fogyasztóit, ami fontos iránymutatást adhat a vállalatok marketingstratégiájának kialakításában. A kutatás további eredményei rámutatnak arra, hogy az életkori sajátosságok figyelembevételével növeljük a fogyasztói elégedettséget és lojalitást, valamint célzottabb marketingeszközöket biztosíthat a vállalatok számára.A dolgozat így a fogyasztói magatartás mélyebb megértéséhez, ami elősegítheti a megfelelő és célzott marketingkommunikáció kialakítását. 
695 |a attitűdök 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a korosztályok 
695 |a motiváció 
695 |a pszichológia 
695 |a reklám 
700 1 |a Németh Dr. Patrícia Ilona  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57964/1/Bende_Bogl%C3%A1rka_KVIK%20%283%29.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57964/2/Bende_Bogl%C3%A1rka_KVIK%20.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57964/3/TDK%20DOLGOZAT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57964/4/Bende%20Bogl%C3%A1rka_KVIK_KL.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57964/5/Bende_Bogl%C3%A1rka_KVIK_VI.pdf  |z Dokumentum-elérés