Digitális kihívások és lehetőségek a divatiparban a divat marketingkommunikációs stratégiák és a fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők vizsgálata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Egedi Gerda
Szücs Dorka Csenge
További közreműködők: Mezőné Dr. Oravecz Titanilla Éva
Dokumentumtípus: TDK dolgozat
Kulcsszavak:divat trendek
fast fashion
fenntarthatóság
generációk
influencer
luxus márka
marketing kommunikáció
öltözködési szokások
Social media
vásárlási szokások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57996

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57996
005 20250923115806.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Egedi Gerda 
245 1 0 |a Digitális kihívások és lehetőségek a divatiparban  |b a divat marketingkommunikációs stratégiák és a fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők vizsgálata  |c Egedi Gerda  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a A digitalizáció minden iparágban, így a divatiparban is jelentős változásokat hozott az elmúlt évtizedekben. Gyorsan változó világunkban az online jelenlét egyre fontosabbá válik, a divatcégeknek is folyamatosan aktívan jelen kell lenniük a közösségi média platformokon, hiszen a fogyasztók többnyire innen tájékozódnak, és az online vásárlók száma dinamikusan növekszik, tehát megköveteli, hogy a divatmárkák reagáljanak a digitális térben zajló változásokra.A dolgozat célja a divatiparban jelenleg jellemző marketingkommunikációs stratégiák, valamint a fogyasztói és vásárlói magatartást befolyásoló tényezők feltárása. A rendelkezésre álló hazai és nemzetközi szakirodalom, valamint a szekunder adatok feldolgozása után, 2024 május 26-án irodalomkutatást végeztünk. A szisztematikus adatgyűjtési és elemzési folyamat a PRISMA-modell alapján történt, amely 39 releváns irodalmat biztosított számunkra. A „divat”, a „marketing” és „kommunikáció” kulcsszavakra kerestünk, a Web of Science és a Scopus adatbázisokban, ahol a 2000 óta megjelent angol nyelvű folyóiratcikkekre koncentráltunk. Saját kutatásként kvalitatív és kvantitatív kutatási módszert is alkalmaztunk, 2024. október 9-én két fókuszcsoportos interjút készítettünk (n=31), majd online kérdőívünk 2024. október 19-22 között volt elérhető a Google Forms felületen (n=356). Az elemzés segített feltárni a ruhavásárlási szokásokat, a vásárlást befolyásoló tényezőket, valamint az influencerekkel kapcsolatos vásárlói attitűdöket. Konceptuális modell segítségével vizsgáltuk az influencekekkel kapcsolatos fogyasztói attitűd vásárlási szándékra gyakorolt hatását, amely modell a tervezett viselkedés elméletre (TPB) épült. A kutatásba bevont változók közötti kapcsolat elemzésére a strukturális egyenletmodellt (SEM) használtuk.A tanulmány betekintést nyújt a különböző divat marketingkommunikációs stratégiákba és azok fogyasztói magatartásra gyakorolt hatására, továbbá útmutatást nyújt a divatmárkáknak a marketingkommunikációs stratégiájuk fejlesztése kapcsán, különös tekintettel, az influencer marketingre. A konceptuális modellünk alapján az influencerekkel kapcsolatos fogyasztói attitűdöt pozitívan befolyásolja a bizalom, a vonzalom, az észlelt hitelesség, az észlelt viselkedéskontroll, az észlelt szubjektív normák, az észlelt szakértelem és az észlelt hasonlóság, valamint az influencerek iránti attitűd pozitívan befolyásolja a vásárlói szándékot. Továbbá az eredmények alapján megállapíthatjuk, hogy a megkérdezettek többsége (41%) még mindig az üzletekben nézelődik, tájékozódik és vásárol, viszont az online vásárlók száma (24,7%) is jelentős. A vásárlók számára elsődleges szempont a kényelem (81,2%) és az anyag minősége (67,1%), ezáltal a ruhadarabokat továbbra is érdemes felpróbálni vásárlás előtt. 
695 |a divat trendek 
695 |a fast fashion 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a generációk 
695 |a influencer 
695 |a luxus márka 
695 |a marketing kommunikáció 
695 |a öltözködési szokások 
695 |a Social media 
695 |a vásárlási szokások 
700 1 |a Mezőné Dr. Oravecz Titanilla Éva  |e ths 
700 1 |a Szücs Dorka Csenge  |e aut 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57996/1/Digita%CC%81lis-kihi%CC%81va%CC%81sok-e%CC%81s-leheto%CC%8Bse%CC%81gek-a-divatiparban_-a-divat-marketingkommunika%CC%81cio%CC%81s-strate%CC%81gia%CC%81k-e%CC%81s-a-fogyaszto%CC%81i-magatarta%CC%81st-befolya%CC%81solo%CC%81-te%CC%81nyezo%CC%8Bk-vizsga%CC%81lata.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57996/2/Digita%CC%81lis%20kihi%CC%81va%CC%81sok%20e%CC%81s%20leheto%CC%8Bse%CC%81gek%20a%20divatiparban_%20a%20divat%20marketingkommunika%CC%81cio%CC%81s%20strate%CC%81gia%CC%81k%20e%CC%81s%20a%20fogyaszto%CC%81i%20magatarta%CC%81st%20befolya%CC%81solo%CC%81%20te%CC%81nyezo%CC%8Bk%20vizsga%CC%81lata-%20rezume.docx.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57996/3/Egedi_Gerda_KKK_JK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57996/4/TDK.Egedi.Szucs.pdf  |z Dokumentum-elérés