A zene, mint pénzkeresési forma
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | TDK dolgozat |
| Kulcsszavak: | 20. század 21. század kulturális antropológia szórakoztatóipar zene zenetörténet |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/58003 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg58003 | ||
| 005 | 20250923115813.0 | ||
| 008 | 250923suuuu hu o 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Szabó Botond | |
| 245 | 1 | 2 | |a A zene, mint pénzkeresési forma |c Szabó Botond |h [elektronikus dokumentum] |
| 516 | |a Students_Scientific_Association_paper | ||
| 520 | 3 | |a A ZENE, MINT PÉNZKERESÉSI FORMA Ez a dolgozat a zenét, mint pénzkeresési formát, és annak kiemelkedő elemeit vizsgálja. A dolgozat hipotézise egy gyakori feltételezésre alapszik, miszerint a zenei pályán az átlagember elég idő és munka után biztos, és gondoktól mentes megélhetésre találhat, pontosan úgy, mint egy általános szakmai karrier során – adódik a kérdés, hogy ez az állítás valóban igaz-e? Ezen fentebbi kérdést megválaszolandóan a hipotézis cáfolatára és/vagy alátámasztására mutat be a dolgozat példákat, különböző körülményekkel rendelkező a zeneiparon belül elhelyezkedők (előadók, bandák és zenei producerek, hangmérnökök) helyzeteiből, hiszen többek közt élet- illetve pénzügyi szituációtól, szerződésektől és online jelenléttől függően más-más dolgok bizonyulnak elsődleges vagy legnagyobb bevételi forrásnak - már amennyiben egyáltalán képesek financiális téren sikert elérni, hiszen ez korántsem egy annyira általános dolog, mint amilyennek a laikus szem láthatja. A kutatásom célja az utca emberének szeme előtt tartott leplet lerántani, és valóban megmutatni, mit lehet reálisan elérni egy mindennapi személynek csupán önnön munkamoráljára, szellemére és kreativitására támaszkodva, illetve, hogy milyen behatások érhetnek egy, a zene területén sikeres embert. A kutatást egyaránt belföldi és külföldi (innen főként amerikai) körökben, sokszor saját ismeretség és tapasztalat alapján végeztem, melyben a prominens elemzési módszer a SWOT volt. A korábbi tanulmányok a szakterületen mind vagy összeségében a zeneipart, vagy a már felkapott előadókat és neveket, avagy a nagyátlag számára ismeretlen helyzeteket vizsgálták, mellyel szemben ez a kutatás figyelembe veszi a radar alatti, “underground” kultúrát és annak tagjait is, melyet a jövőben is érdemes mindenképpen figyelemmel tartani, főleg a tengerentúlon. Kulcsszavak: bevételi források, underground, szerződés, előadók, producerek, hangmérnökök | |
| 695 | |a 20. század | ||
| 695 | |a 21. század | ||
| 695 | |a kulturális antropológia | ||
| 695 | |a szórakoztatóipar | ||
| 695 | |a zene | ||
| 695 | |a zenetörténet | ||
| 700 | 1 | |a Kovácsné Dr. Sipos Dr. Ágnes Margit |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58003/1/Szab%C3%B3_Botond_PSZK.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58003/2/Szab%C3%B3_Botond_PSZK.docx |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58003/3/Szab%C3%B3_Botond_PSZK.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58003/4/Szab%C3%B3_Botond_PSZK_biralati_lap.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58003/5/05_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU_Szab%C3%B3%20Botond_al%C3%A1%C3%ADrt.pdf |z Dokumentum-elérés |