A közösségi média hatása a fogyasztói magatartásra a szépségiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bedő-Szabó Tímea
További közreműködők: Mezőné Dr. Oravecz Titanilla Éva
Rappay Bence Zsolt
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
fogyasztói igények megismerése
fogyasztói magatartás
kozmetikai cikkek
közösségi média
szépségipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58019

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58019
005 20250923125446.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bedő-Szabó Tímea 
245 1 2 |a A közösségi média hatása a fogyasztói magatartásra a szépségiparban  |c Bedő-Szabó Tímea  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A közösségi média platformok térnyerése alapjaiban formálta át a fogyasztói magatartást a szépségiparban. A dolgozat célja, hogy bemutassa, milyen hatást gyakorolnak az online tartalmak, különösen az influenszerek által készített bejegyzések a kozmetikai termékek vásárlására, valamint feltérképezze a női fogyasztók preferenciáit, döntési mechanizmusait. A kutatás saját tartalomgyártói tapasztalataimra épül, hiszen az elmúlt három évben teljes állású influenszerként dolgozom sminkelés és bőrápolás témájában, ismert márkákkal együttműködve. Ez a gyakorlati tapasztalat biztosította azt az egyedi rálátást, amely tudományos keretbe foglalva különösen releváns a mai médiakörnyezetben. A dolgozat STEEP-elemzés segítségével mutatja be a szépségipart körülvevő környezetet. A társadalmi elemzés során kitértem a szépségideálok változására, a generációs különbségek jelentőségére, valamint a femvertising és a nemi szerepek alakulására is. A technológiai környezet elemzése rávilágít arra, hogyan járult hozzá az online jelenlét és az internetpenetráció a marketingkommunikációs stratégiák átalakulásához. Gazdasági szempontból a válságtanult fogyasztó megjelenése, az infláció és a tudatos vásárlói attitűd került középpontba, míg a természeti tényezők között a fenntarthatósági törekvések és csomagolási kihívások kaptak hangsúlyt. A politikai és jogi rész a GVH influenszer marketinggel kapcsolatos elvárásait részletezi. Az elméleti alapokat a fogyasztói magatartás szakirodalma és az online marketing, ezen belül is az influenszer marketing elemzése adta. A dolgozat másik egyedisége, hogy saját vállalkozásomat – @timiszabo.mua – is bemutatom, statisztikai adatokkal és tapasztalatokkal alátámasztva. A primer kutatás kvantitatív módszerrel, kérdőív segítségével zajlott, amelyet több mint 1800-an töltöttek ki, de az adattisztítás után 1093 fő válaszait vizsgáltam. A minta kizárólag nőkből állt, akik a közösségi médián legalább egy platformon követnek. Az adatok SPSS-ben kerültek feldolgozásra, különböző kereszttáblás elemzésekkel. Vizsgálatra került többek között a vásárlási preferenciák és a demográfiai tényezők kapcsolata, a közösségi médián eltöltött idő és a vásárlói döntések összefüggése, valamint az influenszerek hatása a fogyasztói bizalomra. A kutatás megállapította, hogy a követőim közül sokan támaszkodnak az influenszerek véleményére vásárlási döntésük során, és hogy a trendiség, az egyediség, valamint az ár és a hasznosság együttesen alakítják a választásukat. A mintám alapján fény derült arra is, hogy a követőim nyitottabbak és elfogadóbbak a reklám tartalmakkal szemben, mint ahogy azt előre gondoltam volna. Az eredmények hasznos iránymutatással szolgálnak nemcsak számomra, mint tartalomgyártónak, hanem azon márkák számára is, amelyek hatékonyan kívánják elérni célcsoportjukat a digitális térben. 
695 |a 21. század 
695 |a fogyasztói igények megismerése 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a kozmetikai cikkek 
695 |a közösségi média 
695 |a szépségipar 
700 1 |a Mezőné Dr. Oravecz Titanilla Éva  |e ths 
700 1 |a Rappay Bence Zsolt  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58019/1/Diplomadolgozat%20Bed%C5%91-Szab%C3%B3%20T%C3%ADmea%20A3MCA8.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58019/2/Bed%C5%91-Szab%C3%B3%20T%C3%ADmea%20-%20B%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58019/3/bedo_szabo_timea_ertekeles.pdf  |z Dokumentum-elérés