Taylor Swift hatása az amerikai National Futball League-re fogyasztói és marketingkommunikációs szempontból

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csonka Adrienn Fanni
További közreműködők: Igmándy Zoltán Áron
Tevely Titanilla Virág
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztás
fogyasztói magatartás
marketingkommunikáció
NFL
sport
zene
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58071
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomban Taylor Swift globális jelenségként betöltött szerepét vizsgáltam, tekintettel az amerikai National Football League-re (NFL) és Travis Kelce személyére gyakorolt hatására. Kutatásom célja az volt, hogy feltárjam, milyen mértékben befolyásolta Swift megjelenése a Super Bowl nézettségét, a reklámkampányok összetételét, valamint Kelce média perszónáját.A dolgozat során szekunder és primer kutatást végeztem: szakirodalmi áttekintést, közösségimédia-elemzést, mélyinterjúkat, kérdőíves lekérdezést, valamint saját adatbázist készítettem a 2023–2025 közötti Super Bowl reklámok elemzéséből.Kutatási eredményeim alapján megállapítható, hogy a 2024-es LVIII Super Bowl nézettsége 8,6 millió fővel nőtt az előző évhez képest, ebből 3,95 millió női néző volt, ami korábban nem volt jellemző. Bár a nézőszám-növekedés Swift jelenlétének is tulajdonítható, a pontos motiváció nem mérhető. A reklámok összetétele nem változott jelentősen Swift megjelenése után sem: továbbra is főként férfiakat célzó termékek (szolgáltatások, alkohol, élelmiszerek) jelentek meg, női célcsoportot fókuszáló kampánybővülés nem volt kimutatható.Travis Kelce népszerűsége Swift-tel való kapcsolata révén globálisan megnőtt, főként a közösségi médiában. Kutatásom arra is rávilágított, hogy Kelce megítélése nagymértékben függ Swift rajongóinak véleményétől, így egy esetleges szakítás a sportoló média megjelenésére is negatív hatással lehet.Összességében Taylor Swift jelentős, ám hosszú távon valószínűleg nem gyakorolt maradandó hatást az NFL-re női elérés szempontjából, viszont Travis Kelce népszerűségére mindenképpen igen.