Taylor Swift hatása az amerikai National Futball League-re fogyasztói és marketingkommunikációs szempontból

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csonka Adrienn Fanni
További közreműködők: Igmándy Zoltán Áron
Tevely Titanilla Virág
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztás
fogyasztói magatartás
marketingkommunikáció
NFL
sport
zene
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58071

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58071
005 20250923125537.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Csonka Adrienn Fanni 
245 1 0 |a Taylor Swift hatása az amerikai National Futball League-re fogyasztói és marketingkommunikációs szempontból  |c Csonka Adrienn Fanni  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban Taylor Swift globális jelenségként betöltött szerepét vizsgáltam, tekintettel az amerikai National Football League-re (NFL) és Travis Kelce személyére gyakorolt hatására. Kutatásom célja az volt, hogy feltárjam, milyen mértékben befolyásolta Swift megjelenése a Super Bowl nézettségét, a reklámkampányok összetételét, valamint Kelce média perszónáját.A dolgozat során szekunder és primer kutatást végeztem: szakirodalmi áttekintést, közösségimédia-elemzést, mélyinterjúkat, kérdőíves lekérdezést, valamint saját adatbázist készítettem a 2023–2025 közötti Super Bowl reklámok elemzéséből.Kutatási eredményeim alapján megállapítható, hogy a 2024-es LVIII Super Bowl nézettsége 8,6 millió fővel nőtt az előző évhez képest, ebből 3,95 millió női néző volt, ami korábban nem volt jellemző. Bár a nézőszám-növekedés Swift jelenlétének is tulajdonítható, a pontos motiváció nem mérhető. A reklámok összetétele nem változott jelentősen Swift megjelenése után sem: továbbra is főként férfiakat célzó termékek (szolgáltatások, alkohol, élelmiszerek) jelentek meg, női célcsoportot fókuszáló kampánybővülés nem volt kimutatható.Travis Kelce népszerűsége Swift-tel való kapcsolata révén globálisan megnőtt, főként a közösségi médiában. Kutatásom arra is rávilágított, hogy Kelce megítélése nagymértékben függ Swift rajongóinak véleményétől, így egy esetleges szakítás a sportoló média megjelenésére is negatív hatással lehet.Összességében Taylor Swift jelentős, ám hosszú távon valószínűleg nem gyakorolt maradandó hatást az NFL-re női elérés szempontjából, viszont Travis Kelce népszerűségére mindenképpen igen. 
695 |a fogyasztás 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a NFL 
695 |a sport 
695 |a zene 
700 1 |a Igmándy Zoltán Áron  |e ths 
700 1 |a Tevely Titanilla Virág  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58071/1/Csonka%20Adrienn%20Fanni%20%28LU0EPY%29%20-%20%20Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58071/2/2%202..pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58071/3/szakdolgozat-kulsokonzulens-biralat-igmandy-zoltan-aron.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58071/4/Csonka%20Adrienn%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés