A Lájkok mögött Influencerek és a fiatal generáció vásárlói döntéseinek vizsgálata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bán Szilvia
További közreműködők: Császár Zsombor
Kovács Dr. Ildikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:befolyásolás
döntéshozatal
fiatalok
fogyasztói magatartás
influencer
közösségi média
reklámpszichológia
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58075

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58075
005 20250923125541.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bán Szilvia 
245 1 2 |a A Lájkok mögött  |b Influencerek és a fiatal generáció vásárlói döntéseinek vizsgálata  |c Bán Szilvia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Absztrakt:A technológiai fejlődés az elmúlt évtizedekben alapjaiban formálta át a társadalmat és a fogyasztói magatartást. Az internet, az okoseszközök és a digitalizáció révén ma már bárki néhány kattintással juthat információkhoz, termékekhez vagy szolgáltatásokhoz, ami jelentős változást hozott a vásárlási szokásokban. A korábban személyes élményeken alapuló vásárlás átalakult egy gyors, online folyamattá, amely során a fogyasztók sokkal több lehetőség közül választhatnak, mint valaha. A digitalizáció nemcsak a vásárlás módját változtatta meg, hanem a kommunikációs csatornákat is, különösen az influencer marketing megjelenésével. Az influencer marketing lényege, hogy a fogyasztók nem hagyományos reklámokon keresztül, hanem véleményvezérek közvetítésével ismerkednek meg termékekkel és szolgáltatásokkal. Ezek az influencerek saját hitelességükkel, személyes történeteikkel és folyamatos online jelenlétükkel képesek befolyásolni követőik döntéseit, sok esetben hatékonyabban, mint a klasszikus reklámformák. A befolyásolás jelensége természetesen nem újkeletű az emberi társadalomban, azonban a digitális korszakban egészen új dimenziókat öltött. Az influencerek követői nemcsak szórakozás vagy tájékozódás céljából figyelik kedvenceiket, hanem aktívan értékelik és megfontolják az általuk közvetített ajánlásokat is. Ezáltal a véleményvezérek szerepe a fiatal generáció vásárlói döntéseinek alakításában kiemelkedően fontossá vált. A kutatás célja annak feltárása, hogy milyen technikákat, eszközöket és kommunikációs stílusokat alkalmaznak az influencerek a fiatalok befolyásolására. Interjúk és esettanulmányok segítségével vizsgáljuk meg, hogyan építik fel hitelességüket, miként adaptálják üzeneteiket a fiatal fogyasztók igényeihez, és milyen stratégiákkal növelik az elköteleződést. A tanulmány arra is kitér, hogy a változó technológiai környezet milyen új kihívásokat és lehetőségeket teremtett a marketingkommunikációban. A fogyasztók egyre tudatosabbá válnak, és elvárják az átláthatóságot, hitelességet a márkák és influencerek részéről. Ezért a marketing szakembereknek folyamatosan alkalmazkodniuk kell az új trendekhez, platformokhoz és fogyasztói elvárásokhoz. Összességében az influencer marketing nemcsak a reklámozás egyik új formája, hanem a fogyasztói döntéshozatal és a társadalmi kapcsolatok újfajta dinamikáját is tükrözi. A fiatal generáció vásárlói döntéseinek vizsgálata az influencer marketing tükrében ezért kulcsfontosságú a modern marketingstratégiák kialakításában. 
695 |a befolyásolás 
695 |a döntéshozatal 
695 |a fiatalok 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a influencer 
695 |a közösségi média 
695 |a reklámpszichológia 
695 |a vásárlói magatartás 
700 1 |a Császár Zsombor  |e ths 
700 1 |a Kovács Dr. Ildikó  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58075/1/B%C3%A1n%20Szilvia_Likeok%20m%C3%B6g%C3%B6tt_Szakdolgozat_.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58075/2/Szakdolgozati_b%C3%ADr%C3%A1lat_B%C3%A1n%20Szilvia_HFKEKC.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58075/3/B%C3%A1n%20Szilvia%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20202526%20tavasz.pdf  |z Dokumentum-elérés