Üzleti Partnerek és egyetemek kapcsolata a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem példáján keresztül
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | egyetem együttműködés felsőoktatás kapcsolat üzleti partnerek |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/58141 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg58141 | ||
| 005 | 20250923130201.0 | ||
| 008 | 250923suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Farkas Kira Zoé | |
| 245 | 1 | 0 | |a Üzleti Partnerek és egyetemek kapcsolata a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem példáján keresztül |c Farkas Kira Zoé |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Témaválasztásom oka, hogy a vállalatok és felsőoktatási intézmények közötti együttműködések az elmúlt évtizedekben egyre hangsúlyosabb szerepet kaptak a globális oktatási és gazdasági rendszerekben. Ez a jelenség különösen fontos a 21. század gyorsan változó, technológia-orientált világában, ahol a munkaerőpiac folyamatosan új készségeket és gyakorlati ismereteket követel meg a fiataloktól. Ahogy a világ egyre inkább a tudásalapú gazdaság irányába mozdul el, egyre több vállalat ismeri fel a felsőoktatásba történő befektetés jelentőségét, hogy így közvetlen hozzáférést nyerjenek a legfrissebb innovációkhoz és tehetségekhez. Ezzel párhuzamosan az egyetemek felismerik a vállalatokkal való partnerség lehetőségeit, amelyek révén képesek maradni a versenyképességük növelésére, valamint az oktatási tartalom relevanciájának megőrzésére.A téma aktualitását különösen az támasztja alá, hogy a vállalatok egyre nagyobb mértékben kapcsolódnak be az oktatási folyamatokba és kutatási projektekbe, nem csupán támogatóként, hanem aktív szereplőként. Ez a jelenség mind a fejlett, mind a fejlődő gazdaságokban megfigyelhető, ahol a vállalatok és egyetemek közötti kapcsolatok egyre szorosabbá válnak. A COVID-19 pandémia tovább növelte az oktatás digitalizációja és a vállalati szféra együttműködési szükségleteit, hiszen az online tanulás terjedésével a vállalatok technológiai megoldásokkal és gyakorlati tapasztalatokkal támogathatták az egyetemeket.A kutatásom célja az volt, hogy feltárjam a vállalatok és felsőoktatási intézmények közötti együttműködés formáit, előnyeit és kihívásait, szerepét. A fő célom az volt, hogy megértsem, hogy milyen együttműködések tudnak sikeresek lenni és ezek tudják-e a hallgatói részvételt és megítélést befolyásolni.A dolgozatom során primer kutatást végeztem annak érdekében, hogy a témát jobban megértsem. a kvalitatív oldalról mélyinterjús kutatást végeztem összesen 20 közép- és felsővezetővel a vizsgált egyetemen. Ezt követően pedig különféle kvalitatív elemzéseket készítettem és netnográfiai vizsgálatot végeztem a vállalati oldal megismerése végett.A dolgozatom lezárásaként következtetéseket fogalmaztam meg és jövőbeli javaslatokat tettem, különös tekintettel jövőbeli kutatási kérdésekre. | |
| 695 | |a egyetem | ||
| 695 | |a együttműködés | ||
| 695 | |a felsőoktatás | ||
| 695 | |a kapcsolat | ||
| 695 | |a üzleti partnerek | ||
| 700 | 1 | |a Németh Dr. Szilárd |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58141/1/Farkas%20Kira%20szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58141/2/Farkas%20Kira_o%CC%88sszefoglalo%CC%81.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58141/3/Farkas%20Kira%20Zo%C3%A9.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58141/4/Farkas%20Kira%20Zo%C3%A9.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58141/5/VSZ%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap_FarkasKira%C2%AD%202025.pdf |z Dokumentum-elérés |