Az influencer vállalkozások eredményessége Közösségi média marketingstratégiák elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bóna Bianka
További közreműködők: Kisfürjesi Dr. Nóra
Veszelovits Bella
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:énmárka
influencer marketing
közösségi média
marketingstratégiák
márkahűség
ügyfélkapcsolat
vállalkozásindítás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58178
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozat célja annak vizsgálata, hogy az influencerek által alapított vállalkozások eredményességét milyen mértékben befolyásolja a közösségi médiában való aktív jelenlét. Akutatás középpontjában az influencerek és a követőtábor nélküli vállalkozók közötti különbségek álltak, különös tekintettel a marketingstratégiákra, az énmárka-építési folyamatokra és az ügyfélkapcsolatokra. A kvalitatív kutatás alapját tizenegy mélyinterjú képezte, amelyeket egytartalomgyártói háttérrel rendelkezővállalkozó készített. Az eredmények azt mutatják, hogy azinfluencerek előnyt élveznek a célcsoport elérésében és a márkahűség kialakításában, mivel személyes márkájuk erős kapcsolódási pontot jelent a fogyasztók számára. Ezzel szemben a követőtábor nélküli vállalkozók számára nagyobb kihívást jelent a láthatóság növelése és a bizalom kiépítése. A kutatás rávilágított arra is, hogy a tudatos közösségi média stratégia és ahiteles kommunikáció kulcsfontosságú tényezők a vállalkozások sikeressége szempontjából. Azeredmények gyakorlati iránymutatásként szolgálhatnak a digitális térben érvényesülni kívánókezdő vállalkozók számára.