Poly-Tech 2003 Kft. üzleti környezetének elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gierling György
További közreműködők: Dr. Juhász Jácint-Attila
Marcsa Dr. Attila
Dokumentumtípus: Záródolgozat
Kulcsszavak:B2B
belső környezet elemzése
iparágelemzés
kereskedelem
stratégia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58272
Leíró adatok
Kivonat:Vajon 20 év múlva is működni fog a családi vállalkozásunk? Lehetőségünk lesz a gyerekeinknek tovább adni a vállalat vezetését? Ezek a kérdések engem és testvéremet is néha ébren tart éjszaka. Valamint mit kell, ahhoz tegyünk, hogy még 30-40 évig is jól működő, versenyképes vállalkozásunk legyen? Hol kell fejlesztenünk a működésünkben, gondolkodásmódunkban és milyen lehetőségeink vannak a bővülésre? Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre valamilyen választ tudjunk adni, vagy egy útmutatót tudjunk magunknak készíteni, amit ha követünk egy közös célt fogunk elérni, részleteiben ismernünk kell azt az üzleti környezetet ahol működünk. Ez azt jelenti, hogy tudjuk, hol helyezkedünk el az iparágban, kik a versenytársaink, milyen alkupozícióban vagyunk a vevőkkel és a szállítókkal. Tisztában kell lennünk a makro környezetti adottságokkal, ezekre kevés ráhatásunk van. Azonban amire van ráhatásunk az a gyengeségeink megismerése és fejlesztése, valamint a világgazdasági változásokat figyelemmel kísérve jövőbe tekinthetünk, hogy milyen fenyegetéseket látunk, és azokra miképpen tudunk felkészülni. Szeretnék a vállalkozásunk számára stratégiai javaslatokat tenni, hogy a jövőben mire összpontosítsunk. Mi az, amin mindenképpen javítani érdemes és milyen nehézségekre kell, felkészüljünk. Azt megtapasztalhattuk az elmúlt 5 évben, hogy a világ már nem olyan kiszámítható, mint volt 15-20 éve. Az energiaárak emelkedése ezt az iparágat is érinti, a távolkeleti szerszámgyártók térnyerése egyre fokozódik, az elektromos átallás az autóiparban fokozott figyelmet igényel, mivel rendkívül szoros kapcsolatban van a forgácsoló szerszámok felhasználásával. Ezek csak jobban erősítik a versenyhelyzetet az iparágban, ezért kiemelt fontosságú a jó stratégia kialakítása és a hosszútávú versenyelőny megszerzése.