Beszerzés bemutatása a Ceva-Phylaxia Oltóanyagtermelő Zrt. gyakorlatában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Garamvölgyi Márton József
További közreműködők: Barta Tibor
Szabó Dr. László
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:beszerzés
beszerzési stratégia
market intelligence
piackutatás
tender
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58276

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58276
005 20250923130442.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Garamvölgyi Márton József 
245 1 0 |a Beszerzés bemutatása a Ceva-Phylaxia Oltóanyagtermelő Zrt. gyakorlatában  |c Garamvölgyi Márton József  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Beszerzés bemutatása a Ceva-Phylaxia Oltóanyagtermelő Zrt. gyakorlatában A szakdolgozatom célja a címből adódóan az volt, hogy bemutassam a beszerzés, azon belül a stratégiai beszerzés bemutatása egy multinacionális vállalaton belül. A szakdolgozat elején a szakirodalom használatával mutattam be a beszerzést, annak részei és fajtáit, és hogy hogyan épül bele egy vállalat részébe. Itt még írtam a tenderek kiírásáról, milyen folyamatai és fajtái vannak, és mennyire is fontos egy stratégiai beszerző feladatainak ellátásában. Majd a szakirodalmat követte, egy általános bemutatás a vállalatról, a történetét tekintve. Ezután pedig a vállalat stratégiai beszerzését mutattam be. Ahol részletesen kitértem a feladatkörökre, a felelősségekre, hogy milyen képességekkel kell rendelkeznie egy stratégiai beszerzőnek, és ezeket a képességeket hogyan kell alkalmazni. Bemutattam milyen szabályokat kell betartani, és miért is fontos jó kapcsolatot tartani a beszállítókkal. Ezt követte a dolgozatom második fele, ahol a szakmai gyakorlatomat részletesebben bemutattam, írtam a feladataimról, milyen felelősségeim voltak és ezek mellett kettő részletesebb feladatomat is bemutattam. Mind a kettő szolgáltatások beszerzésével kapcsolatban volt, mivel két meglévő szolgáltatást akart a vállalat megtendereztetni, egyiket abból a célból, hogy a meglévő szolgáltatót lecseréljük, a másikat meg hogy egységesítsük egy másik szolgáltatással, azzal a céllal, hogy egy cég foglalkozzon velük, ez volt az Őrzés-Védés és Recepció szolgáltatás. Itt ebben és a másik (Takarítás) szolgáltatásokkal foglalkozó tender előkészületeiben is hasonló feladataim voltak, elején piackutatással foglalkoztam, és az Őrzés Védésben már a tender kiírásánál is segíthettem kollégámnak, igaz csak az anyag áttekintésével, de ezzel is elmélyültebb tudást szerezhettem. Ezeken a feladatokon kívül, még számos feladatom volt, és nem csak a szolgáltatások stratégiai beszerzésébe, de a direkt és indirekt stratégiai beszerzésben dolgozó kollégáimnak is tudtam segítségükre lenni. A dolgozatom végén, két javaslatot tettem, amelyek a stratégiai beszerzésen dolgozók feladatait és munkájukat könnyíthetik meg. Ebből az első egy egyszerűbb javaslat, ami összegezve abból áll, hogy a tender anyagok kiküldésénél, a jelentkező cégeknek egy összehasonlító táblázat egy prototípusát is kikellene küldeni, amely olyan részből segítene a beszerzőknek, hogy kevesebb időt kellene a pdf-ek és ppt-k áttekintésével tölteniük, emellett a felmerülő kérdések is csökkennének, mivel sokszor a cégektől kért információkat nem pontosan vagy nem megfelelően kapjuk meg, ezzel időt veszítve. A második javaslatom a Market Intelligence bevezetése lenne, amelynek két lehetséges megoldást írtam. Egyik, hogy ezzel kapcsolatban egy külön ezzel foglalkozó beszerző képzése. Ebben a lehetőségben az is felmerült, hogy ha beválik ezt a társosztályokhoz is kilehetne bővíteni, azaz ne csak a beszerzést támogassa, hanem az értékesítőket, HR-t vagy bármely mást csapatot. A másik lehetőség pedig a beszerzési vezető és a telephelyi beszerző kapcsolatának megerősítése. Itt a beszerzési vezetőnek a tudását kell elmélyíteni és a telephelyi beszerzőnek az a cégekkel való alap információkat kelljen tudnia.Dolgozatom lezárásakor világossá vált számomra, hogy a szakmai gyakorlatom során eltöltött idő alatt jelentős mértékben bővült és mélyült a szakmai tudásom, Ugyanakkor azt is belátom, hogy a fejlődés egy folytonos folyamat, és még sok tanulás, tapasztalatszerzés, valamint önfejlesztés áll előttem, ahhoz, hogy igazán magabiztosan és felkészülten mozogjak a beszerzési és azon belül stratégiai beszerzés területén. 
695 |a beszerzés 
695 |a beszerzési stratégia 
695 |a market intelligence 
695 |a piackutatás 
695 |a tender 
700 1 |a Barta Tibor  |e ths 
700 1 |a Szabó Dr. László  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58276/1/Garamv%C3%B6lgyi%20M%C3%A1rton%20J%C3%B3zsef_%20USHOZU.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58276/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20K%C3%A9relem.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58276/3/BA_O_Garamv%C3%B6lgyi_M%C3%A1rton_J%C3%B3zsef.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58276/4/Garamvolgyi_Marton_szakdolgozat_konzulensi_biralat_BT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58276/5/Garamv%C3%B6lgyiM%C3%A1rton_bels%C5%91b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés