Mitől lesz sikeres egy értékesítő? – Életkori különbségek és szervezeti tapasztalatok a One Zrt.-nél

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hajdú Eszter Lili
További közreműködők: Szászvári Dr. Karina Ágnes
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:életkor
értékesítés
motiváció
siker
sikertényezők
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58292
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozat célja az idősebb értékesítők sikerességének vizsgálata a vállalati értékesítés területén, különös tekintettel az életkori sokszínűség szervezeti kezelésére. A kutatás esettanulmányként a One Magyarország Zrt. megújult értékesítési szervezetére épül, amely a Vodafone és az Invitech összeolvadása után új struktúrában kezdte meg működését. A kvalitatív kutatás félig strukturált interjúkon alapult, amelyeket értékesítőkkel és vezetőkkel készítettem. Az eredmények azt mutatják, hogy az idősebb munkatársak sikeressége nem csupán a tapasztalat mennyiségéből, hanem annak minőségi alkalmazásából fakad: jellemző rájuk az ügyfélkezelési rutin, az érzelmi intelligencia, a stabil kapcsolati háló, valamint a mentori szerepvállalás. A dolgozat ugyanakkor rámutat arra is, hogy a szervezet jelenleg nem alkalmaz tudatos diverzitásmenedzsmentet, és az idősebb kollégákban rejlő tudás kihasználása jellemzően esetleges. A kutatás alapján javasolt a tapasztalati tudás formálisabb integrációja, például belső mentorprogramok és tudásmegosztási lehetőségek bevezetésével.