Különböző generációk és a közöttük lévő hasonlóságok, különbségek, ebből fakadó nézeteltérések, ezek feloldása a vállalati életben
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | beosztott generáció konfliktus módszer vezető |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/58320 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg58320 | ||
| 005 | 20250923130532.0 | ||
| 008 | 250923suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Buzma Bettina Zsuzsanna | |
| 245 | 1 | 0 | |a Különböző generációk és a közöttük lévő hasonlóságok, különbségek, ebből fakadó nézeteltérések, ezek feloldása a vállalati életben |c Buzma Bettina Zsuzsanna |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Szakdolgozatomat a vállalati környezetben jelen lévő különböző generációk és a közöttük lévő hasonlóságokról, különbségekről, ebből fakadó nézeteltérésekről és ezek feloldásáról írtam. Ez a téma véleményem szerint sose lesz elavult, hiszen az évek múlásával változik a világ, vele együtt az új generációk is megjelennek. Úgy vélem, hogy ezeknek a generációs tulajdonságoknak az elsajátítása, nem csak a munkahelyen lehetnek hasznosak, hanem a magánéletben is. Számos személyes esetben találkoztam ezekkel a generációs eltérésekkel, amiknek a tudása pozitív hatást gyakorolt ezekre a helyzetekre. Továbbá, azért is tartom fontosnak ezt a témakört, hiszen napjaink munkahelyi környezete egyre sokszínűbbé válik. Jelenleg négy különböző generáció dolgozik együtt, eltérő értékrenddel, kommunikációs stílussal, munkavégzési stílussal és egyéb különböző tulajdonságokkal. A generációs eltérések konfliktusokhoz is vezethetnek, amely nem megfelelő kezelése negatív irányba viheti a vállalat sikerességét is akár. A dolgozat célja, hogy feltárjam, milyen konkrét különbségek jellemzik az egyes generációkat a munkahelyen, milyen típusú konfliktusok jelennek meg ebből fakadóan és milyen eszközökkel, konfliktuskezelési módszerekkel lehet ezeket hatékonyan kezelni. Külön figyelmet fordítottam a generációs különbségek hatásaira is. Primer kutatás keretében online kérdőíves módszert alkalmaztam. Kétféle kérdőívet készítettem, az egyik a beosztottaknak szól, a másik pedig a vezetőknek. A kutatást a munkahelyem kereskedelem és marketing osztályán végeztem el, egy szűkebb körre fókuszált kérdésekkel. Célom az volt, hogy kiderítsem, ők mit gondolnak a csapatukon belüli generációs különbségekről és konfliktusokról. A két kérdőív összehasonlításakor érdekes eredmények jöttek ki, nem mindig egyezett a vezetők és a beosztottak véleménye. Egyértelműen kirajzolódott, hogy a beosztottak kritikusabb szemmel látják a vezetők konfliktuskezelési módszereit, mint ahogyan a vezetők saját magukat értékelik. A leggyakoribb konfliktusforrásnak a kommunikációs stílus és a technológiai készségek közötti eltérés bizonyult. A kutatás egyik legfontosabb tanulsága, hogy a generációk közötti különbségek nem szükségszerűen hátrányt jelentenek. Megfelelő kommunikációval, vezetéssel és támogató szervezeti kultúrával ezek a különbségek előnnyé alakíthatók. A dolgozatom konkrét javaslatokat is tartalmaz a munkahelyi együttműködés fejlesztésére, például a reverse mentoring módszer bevezetésére, generációs érzékenyítő tréningek szervezésére, valamint rugalmasabb munkaszervezési formák alkalmazására. A téma nagyon érdekes számomra és különösen közel érzem magamhoz. Z generációs munkavállalóként magam is nap mint nap tapasztalom a generációk közötti különbségek mindennapi hatásait. Úgy gondolom, hogy ennek a tudásnak a birtokában hatékonyabb és empatikusabb együttműködés valósítható meg a munkahelyi környezetben és ez minden érintett számára előnyt jelenthet. A dolgozat arra világított rá, hogy a generációk közötti különbségek nem problémát, hanem lehetőséget jelenthetnek a szervezetek számára, amennyiben tudatosan kezelik őket. | |
| 695 | |a beosztott | ||
| 695 | |a generáció | ||
| 695 | |a konfliktus | ||
| 695 | |a módszer | ||
| 695 | |a vezető | ||
| 700 | 1 | |a Kolnhofer-Derecskei Dr. Anita |e ths | |
| 700 | 1 | |a Nagy Szilvia |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58320/1/Buzma_BettinaZsuzsanna_B6XNYJ.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58320/2/BA_O_Buzma_BettinaZsuzsanna.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58320/3/ALAPK_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2025%20Buza%20B%20KDA.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58320/4/BA_B_Buzma_BettinaZsuzsanna.pdf |z Dokumentum-elérés |