A digitális toborzási platformok hatékonysága a pénzügyi szektorban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Blazsek Anna
További közreműködők: Andicsku Anett
Faragóné Lepp Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális felületek
digitális kor
munkaerő toborzás
pénzügyi szektor
toborzás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58332

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58332
005 20250923130545.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Blazsek Anna 
245 1 2 |a A digitális toborzási platformok hatékonysága a pénzügyi szektorban  |c Blazsek Anna  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomat a digitális toborzási platformokról írtam, kifejezetten a pénzügyi szektorra vonatkozóan. Dolgozatomat a témaválasztás megindoklásával kezdtem, amely nem csak a téma aktualitását, hanem személyes kötődésemet is jelenti a szakma iránt. Ezt követően a szakdolgozatom felépítését mutattam be lépésről lépésre, kutatási kérdéseim megfogalmazásával együtt. A bevezetést követően irodalmi kutatásom következett, ahol szakirodalmi kutatást végeztem a témakörre vonatkozóan, amelynek forrásai különböző könyvek, szakirodalmi cikkek és publikációk voltak. Először is magát a toborzást és típusait taglaltam, majd rátértem kifejezetten a digitális toborzás típusaira és funkcióira, amelyben kifejtettem az adatbázisokkal, hirdetésekkel kapcsolatos tudnivalókat, továbbá a közösségi média szerepéről és a LinkedIn platform szerepéról és a felsoroltak jelentőségéről írtam. Az utóbbi platformmal kapcsolatban külön kitértem a toborzás fejlődési szakaszaira. Ezt követően a pénzügyi szektorra helyeztem a fókuszt és információkat gyűjtöttem a munkaerőpiac aktuális helyzetéről, a gazdasági körülményekről, a digitalizáció hatásairól a szektorra vonatkozóan, továbbá a pénzügyi szektor kihívásait is górcső alá vettem. A technológiai fejlődés hatásait vizsgáltam, hogy miként hat az a pénzügyi szakemberek karrier lehetőségeikre, továbbá említést tettem az Ipar 4.0-ról, amelynek egyik kulcsfontosságú tényezője a digitalizáció és a technológiai fejlődés volt. További pontként kutattam a pénzügyi szakemberek lehetőségeit a hibrid, otthoni munkavégzés kapcsán, amely az utóbbi években nagyban befolyásolta a munkaerőpiaci változásokat. Az irodalmi kutatást a pénzügyi szakemberek kihívásainak bemutatásával zártam, amelyben kitértem a fluktuáció témakörre, illetve a cégek márkaépítésének fontosságára. Primer kutatásomhoz interjú technikát alkalmaztam, amelyet a Grafton Recruitment Kft.-nél teljesítettem. Az interjúk átlagos hossza 20 perc volt, amely 10 kérdésből állt. 8 fő volt az interjú alanyom, akik jelenleg is toborzással foglalkoznak és kifejezetten a pénzügyi szakemberek toborzását végzik. Fontos szempont volt számomra, hogy különböző tapasztalattal rendelkező toborzó kollégákat szólítsak meg, ezzel is törekedve a kutatásom teljességére. Három kutatási kérdést fogalmaztam meg, amelyek a következők voltak:- A pénzügyi szakemberek toborzását mely módon lehet a legeredményesebben elérni a digitális toborzási platformok segítségével?- Mik a jelenleg uralkodó toborzási trendek és szokások, amelyek befolyásolják a munkaerőpiaci változásokat?- A jövőben várhatóan milyen eszközökkel bővülnek a toborzási szokások?A kutatás során célom volt az elméleti kutatásom gyakorlati megvalósulásának mélyebb megismerése és bemutatása. Ez esetben a toborzás általános folyamatára, továbbá a digitális platformok használati szokásaira kérdeztem rá több szempontból. Az interjú során elhangzott válaszok alapján a legnépszerűbb toborzási források az állásportálok adatbázisai (Profession.hu, LinkedIn Recruiter Seat), továbbá több ízben is ki lett emelve a mesterséges intelligencia szerepe, mint támogató eszköz a toborzási tevékenység során. Miután ezen kérdésekre választ kaptam, arra voltam kíváncsi, hogy a szakmabéliek szerint milyen lehetséges megoldások és változások várhatók a jövőben a digitális toborzás terén. A legtöbbet említett témakör a mesterséges intelligencia alapú keresőmotorok és applikációk terjeszkedéséről szólt, továbbá a gamifikáció beépítéséről a toborzási folyamatba. Az interjú alanyaim összességében kiemelték a helyes rendszerhasználat fontosságát, illetve az alapos piaci ismeretek meglétét, amely mellett hasonlóan fontosnak vélték a folyamatos szakmai fejlődést. 
695 |a digitális felületek 
695 |a digitális kor 
695 |a munkaerő toborzás 
695 |a pénzügyi szektor 
695 |a toborzás 
700 1 |a Andicsku Anett  |e ths 
700 1 |a Faragóné Lepp Katalin  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58332/1/Blazsek%20Anna_eg2o2y.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58332/2/BA_O_Blazsek_Anna.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58332/3/25050508290.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58332/4/Blazsek%20Anna_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés