Egy vállalkozás termék- és technológia fejlesztési tevékenysége és annak eredményessége, módszerei, megoldási területei (innováció)

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lipécz Levente
További közreműködők: Eitner Norbert
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:collection
credit management
innováció
Shared Service Center
SSC
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58367

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58367
005 20250923130630.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Lipécz Levente 
245 1 0 |a Egy vállalkozás termék- és technológia fejlesztési tevékenysége és annak eredményessége, módszerei, megoldási területei (innováció)  |c Lipécz Levente  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a Az innováció napjaink egyik legfontosabb hajtóereje, amely meghatározza egyéni, vállalati és nemzetgazdasági szinten is a fejlődés irányát és sebességét. A globalizáció, a technológiai forradalom és a társadalmi elvárások gyors változása folyamatos alkalmazkodást követel meg minden szereplőtől. Ebben a környezetben azok a vállalkozások és társadalmak képesek hosszú távon fennmaradni és növekedni, amelyek képesek új ötleteket létrehozni, azokat gyakorlatba átültetni, és így értéket teremteni. Az innováció túlmutat a technológiai fejlesztéseken: magában foglalja az üzleti modellek megújítását, az új piacok feltérképezését, a termelési folyamatok hatékonyabbá tételét, valamint a társadalmi és környezeti problémák kreatív megoldását is. Különösen fontos szerepet játszik a kis- és középvállalkozások (KKV-k) esetében, mivel számukra az újítás gyakran az egyetlen esély arra, hogy kitűnjenek a piaci versenyben, erőforrásaikat hatékonyabban használják fel, és fenntartható növekedési pályára lépjenek. 19 Makrogazdasági szinten az innováció ösztönzése új munkahelyek létrehozását, a versenyképesség fokozását és a társadalmi jólét növekedését eredményezheti. Azok az országok, amelyek stratégiai szinten kezelik az innovációt – például befektetnek a kutatás-fejlesztésbe, támogatják az oktatást és az együttműködést a gazdasági és tudományos szféra között –, hosszú távon sikeresebbek és ellenállóbbak a válságokkal szemben. Összességében az innováció nem csupán válasz a jelen kihívásaira, hanem a jövőbe vezető út egyik legfontosabb eszköze. Egy tudásalapú, fenntartható és inkluzív társadalom megteremtéséhez elengedhetetlen, hogy előtérbe helyezzük az új gondolkodásmódot, támogassuk a kreativitást és nyitottak legyünk a változásra. A piac telítettsége, a termékek és szolgáltatások tömege nagyban megnehezíti a piacra lépés lehetőségét, azonban pont a folyamatosan változó fogyasztói igények lehetőséget is biztosítanak arra, hogy egy adott vállalat olyan piaci rést találjon, amelyben képes új fogyasztókat megszólítani és rájuk piaci sikert és növekedést alapozni. A vállalatok innovációs tevékenységét, különösen az mkkv szektorban nagyban nehezíti, hogy az innovációs folyamat egyre költségesebb és bonyolultabb, bőven túlmutat valamilyen technológiai újításon. Így a kisebb vállalkozások innovációs szempontból is komoly versenyhátrányból indulnak a nagyvállalatokkal szemben, hiszen például nem képesek megfizetni a legjobb szakembereket, nem képesek megfelelő mennyiségű erőforrást fordítani a kutatás-fejlesztésre, nem is beszélve az egyre növekvő marketing költségekről. Azonban, ahogy a Prezi példája is mutatja, egy igazán jó ötlet és ennek megfelelő megvalósítása, valamint a megfelelő vállalati stratégia kialakítása, amelyet tudatosan végigvisz a vállalkozás, lehetőséget adhat egy vállalatnak, hogy megvesse a lábát a piacon. A Prezi példája és a több mint másfél évtizede tartó története kiválóan példázza azt, hogy hogyan lehet egy mikrovállalkozásból, kifejezetten az innovációra építve és az alapötletet, alapterméket tudatosan fejlesztve és a fogyasztói igényekhez igazítva nemzetközileg elismert nagyvállalat. Az innováció tehát - hiába az egyre nehezedő piaci környezet - alapvetően határozza meg egy vállat sorsát, a vállalat méretétől tulajdonképpen függetlenül, ugyanis egy sikeres vállalkozás egyszerre képes növekedni és termékeit folyamatosan fejleszteni, egy vállalat sikerét lényegében az határozza meg, hogy mennyire képes az innováció révén megszervezett erőforrásokat a vállalat növekedésére fordítani, és az így elért növekedés 20 nyomán mennyiben képes folytatni innovációs tevékenységét, amit ismét növekedésre fordíthat, egy állandó, innováción alapuló növekedési pályára állhat. 
695 |a collection 
695 |a credit management 
695 |a innováció 
695 |a Shared Service Center 
695 |a SSC 
700 1 |a Eitner Norbert  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58367/1/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58367/2/Scan_20250506_155413.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58367/3/zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58367/4/foszk_zarodolgozat-biralat_LL.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58367/5/kulso%20biralat%20Lipecz%20Levente.pdf  |z Dokumentum-elérés