Gamifikáció megjelenése a HR képzés-fejlesztés területén

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hegedüs Barbara Zsófia
További közreműködők: Csapó Judit Erzsébet
Fajt Dr. Balázs
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Gamifikáció
motiváció
ösztönzésmenedzsment
szervezetfejlesztés
továbbképzés
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58373
005 20250923130636.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Hegedüs Barbara Zsófia 
245 1 0 |a Gamifikáció megjelenése a HR képzés-fejlesztés területén  |c Hegedüs Barbara Zsófia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozat a gamifikáció megjelenését és szerepét vizsgálja a humán erőforrások képzésfejlesztés területén. Célja feltárni, hogy mennyire ismert és elfogadott ez a módszer a különböző generációk körében. A kutatás során egy online kérdőíves felmérést végeztem 104 fő részvételével, nem reprezentatív mintán. A válaszadók a Baby Boomer, X, Y és Z generációkhoz tartoztak. A minta túlnyomó többségét a Z generáció képezte. (71 fő) Az eredmények rámutatnak, hogy Magyarországon a gamifikáció az oktatásban még kevésbé elterjedt. A válaszadók több mint fele nem hallott korábban erről a fogalomról. Mindazonáltal a vállalati képzés-fejlesztés területén már néhol megtalálható a gamifikált képzésimódszer, így a középkorú generációk (X és Y) és a Z generáció egy része már találkozhatott a munkahelyén ezzel a módszerrel. A legfiatalabb, Z generációs válaszadók körében ugyan kevesen szereztek eddig tapasztalatot, mégis kiemelkedő nyitottságot mutattak a gamifikált tanulás iránt. Többségük szívesen részt venne ilyen képzésben, és akik már próbálták, szinte egyhangúan előnyben részesítették azt a hagyományos módszerekkel szemben. Az X generáció megkérdezett tagjai megosztottak: egy részük nyitott a játékosításra, mások viszont idegenkednek tőle. Az Y generáció tagjai összességében nyitottabbak az innovatív módszerekre, bár közöttük is akadnak, akik a hagyományos képzést részesítik előnyben. A legidősebb, Baby Boomer korosztály számára pedig a gamifikáció szinte teljesen ismeretlen és kevésbé vonzó. A kutatás eredményeim alapján javasolható a gamifikáció szélesebb körű alkalmazása mind az oktatásban, mind a vállalati tréningekben. A fiatalabb generációk lelkesedése arra utalhat, hogy a játékosított módszerek növelhetik a résztvevők tanulási motivációját és elkötelezettségét. Ugyanakkor fontos a megfelelő változáskezelés és kommunikáció az idősebb munkavállalók felé annak érdekében, hogy megismerjék a gamifikáció előnyeit és csökkenjen az új módszerekkel szembeni ellenállásuk. Összességében a gamifikáció tudatos integrálása a HR képzés-fejlesztésbe hozzájárulhat a képzések hatékonyságának növeléséhez és a különböző generációk igényeinek jobb kielégítéséhez. 
695 |a Gamifikáció 
695 |a motiváció 
695 |a ösztönzésmenedzsment 
695 |a szervezetfejlesztés 
695 |a továbbképzés 
695 |a Y generáció 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Csapó Judit Erzsébet  |e ths 
700 1 |a Fajt Dr. Balázs  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373/1/Heged%C3%BCs_Barbara%20Zs%C3%B3fia_IVI009.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373/2/BA_O_Heged%C3%BCs_Barbara%20Zs%C3%B3fia.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373/3/k%C3%BCls%C5%91%20konzulens%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373/4/szakdolgozat-biralat_2025_Hegedus%20Barbara%20Zsofia.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373/5/szakdolgozat-biralat_2025_Hegedus%20Barbara%20Zsofia%20v1.pdf  |z Dokumentum-elérés