Gamifikáció megjelenése a HR képzés-fejlesztés területén
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Format: | Thesis |
| Kulcsszavak: | Gamifikáció motiváció ösztönzésmenedzsment szervezetfejlesztés továbbképzés Y generáció Z generáció |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg58373 | ||
| 005 | 20250923130636.0 | ||
| 008 | 250923suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Hegedüs Barbara Zsófia | |
| 245 | 1 | 0 | |a Gamifikáció megjelenése a HR képzés-fejlesztés területén |c Hegedüs Barbara Zsófia |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a A szakdolgozat a gamifikáció megjelenését és szerepét vizsgálja a humán erőforrások képzésfejlesztés területén. Célja feltárni, hogy mennyire ismert és elfogadott ez a módszer a különböző generációk körében. A kutatás során egy online kérdőíves felmérést végeztem 104 fő részvételével, nem reprezentatív mintán. A válaszadók a Baby Boomer, X, Y és Z generációkhoz tartoztak. A minta túlnyomó többségét a Z generáció képezte. (71 fő) Az eredmények rámutatnak, hogy Magyarországon a gamifikáció az oktatásban még kevésbé elterjedt. A válaszadók több mint fele nem hallott korábban erről a fogalomról. Mindazonáltal a vállalati képzés-fejlesztés területén már néhol megtalálható a gamifikált képzésimódszer, így a középkorú generációk (X és Y) és a Z generáció egy része már találkozhatott a munkahelyén ezzel a módszerrel. A legfiatalabb, Z generációs válaszadók körében ugyan kevesen szereztek eddig tapasztalatot, mégis kiemelkedő nyitottságot mutattak a gamifikált tanulás iránt. Többségük szívesen részt venne ilyen képzésben, és akik már próbálták, szinte egyhangúan előnyben részesítették azt a hagyományos módszerekkel szemben. Az X generáció megkérdezett tagjai megosztottak: egy részük nyitott a játékosításra, mások viszont idegenkednek tőle. Az Y generáció tagjai összességében nyitottabbak az innovatív módszerekre, bár közöttük is akadnak, akik a hagyományos képzést részesítik előnyben. A legidősebb, Baby Boomer korosztály számára pedig a gamifikáció szinte teljesen ismeretlen és kevésbé vonzó. A kutatás eredményeim alapján javasolható a gamifikáció szélesebb körű alkalmazása mind az oktatásban, mind a vállalati tréningekben. A fiatalabb generációk lelkesedése arra utalhat, hogy a játékosított módszerek növelhetik a résztvevők tanulási motivációját és elkötelezettségét. Ugyanakkor fontos a megfelelő változáskezelés és kommunikáció az idősebb munkavállalók felé annak érdekében, hogy megismerjék a gamifikáció előnyeit és csökkenjen az új módszerekkel szembeni ellenállásuk. Összességében a gamifikáció tudatos integrálása a HR képzés-fejlesztésbe hozzájárulhat a képzések hatékonyságának növeléséhez és a különböző generációk igényeinek jobb kielégítéséhez. | |
| 695 | |a Gamifikáció | ||
| 695 | |a motiváció | ||
| 695 | |a ösztönzésmenedzsment | ||
| 695 | |a szervezetfejlesztés | ||
| 695 | |a továbbképzés | ||
| 695 | |a Y generáció | ||
| 695 | |a Z generáció | ||
| 700 | 1 | |a Csapó Judit Erzsébet |e ths | |
| 700 | 1 | |a Fajt Dr. Balázs |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373/1/Heged%C3%BCs_Barbara%20Zs%C3%B3fia_IVI009.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373/2/BA_O_Heged%C3%BCs_Barbara%20Zs%C3%B3fia.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373/3/k%C3%BCls%C5%91%20konzulens%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373/4/szakdolgozat-biralat_2025_Hegedus%20Barbara%20Zsofia.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58373/5/szakdolgozat-biralat_2025_Hegedus%20Barbara%20Zsofia%20v1.pdf |z Dokumentum-elérés |