A nagyvállalati társadalmi felelősségvállalás gyakorlatai, kommunikációja és jövőbeli kihívásai a fenntarthatóság tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hagyackij-Szabó Henrietta
További közreműködők: Győri Dr. Zsuzsanna
Kraskó Dorottya Anna
Dokumentumtípus: Záródolgozat
Kulcsszavak:fenntarthatóság
munkavállalók
nagyvállalat
társadalmi felelősségvállalás
üzleti etika
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58381
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozat célja, hogy feltárja a nagyvállalatok társadalmi felelősségvállalási gyakorlatát, annak értelmezését, megvalósítását és kommunikációját a fenntarthatóság tükrében. A CSR fogalmának elméleti megközelítését követően a dolgozat részletesen elemzi a kapcsolódó fogalmakat, mint a fenntarthatóság, az etikus üzleti működés, valamint az ESG-szemlélet. A szabályozási környezet bemutatása mellett külön figyelem irányul a hazai nagyvállalatok CSR gyakorlatára. A dolgozat empirikus része kérdőíves kutatásra épül, mely 120 válaszadón keresztül vizsgálja, hogy a munkavállalók hogyan érzékelik saját vállalatuk CSR tevékenységét, és milyen szempontból tartják azt fontosnak. Az eredmények azt mutatják, hogy a CSR megítélése szoros összefüggést mutat a válaszadók végzettségével, korosztályával és a vállalati kommunikáció hatékonyságával. A kutatás rávilágít arra, hogy a munkavállalók CSR-ral kapcsolatos tudatossága fokozható, és a CSR-stratégiák sikerének kulcsa a hiteles, átlátható kommunikációban rejlik.