A szépségipari influenszermarketing hatása az Y és Z generációra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gombár Ágnes
További közreműködők: Balázsné Dr. Lendvai Marietta
Kis Bálint
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
influenszermarketing
szépségipar
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58386

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58386
005 20250923130650.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gombár Ágnes 
245 1 2 |a A szépségipari influenszermarketing hatása az Y és Z generációra  |c Gombár Ágnes  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom a szépségipari influenszermarketing Y és Z generációra gyakorolt hatását vizsgálja, különös tekintettel a fogyasztói magatartás és döntéshozatal befolyásolására.A kutatás célja feltárni, hogy e két generáció miként viszonyul a közösségi média influenszereihez, valamint milyen különbségek figyelhetők meg médiafogyasztási szokásaikban és a tartalmak hitelességének megítélésében.A dolgozat elméleti háttere bemutatja az online marketing fejlődését, az influenszermarketing szerepét a szépségiparban, valamint az Y és Z generációk jellemzőit a generációs marketing szemszögéből.A primer kutatás kvantitatív módszerrel, online kérdőív segítségével zajlott, amelyre 160 válasz érkezett. Az eredmények alapján elmondható, hogy bár mindkét generáció számára fontos a hitelesség és a szakértelem, azok értelmezése és a preferált tartalomtípusok jelentősen eltérnek. A Z generáció inkább vizuális, gyors fogyasztású tartalmakat részesít előnyben, míg az Y generáció a részletesebb, információban gazdagabb posztokat keresi.A kutatás megerősítette, hogy a sikeres influenszermarketing érdekében elengedhetetlen a generációspecifikus stratégiák kialakítása. A dolgozat felveti a virtuális influenszerek térnyerésével kapcsolatos jövőbeli kutatási lehetőségeket is. 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a influenszermarketing 
695 |a szépségipar 
695 |a Y generáció 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Balázsné Dr. Lendvai Marietta  |e ths 
700 1 |a Kis Bálint  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58386/1/Gomb%C3%A1r_%C3%81gnes_HV9FBY.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58386/2/BA_O_Gomb%C3%A1r_%C3%81gnes.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58386/3/Gomb%C3%A1r%C3%81gnes.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58386/4/BA_B_Gomb%C3%A1r_%C3%81gnes.pdf  |z Dokumentum-elérés