A hosszútávú tervezés kihívásai a használtautó piac tendenciáinak tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jeszenszky Andor
További közreműködők: Borók Zoárd László
Eckert Bálint
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adásvétel
autókereskedelem
éves tervezés
gépjármű értékesítés
járműipar - gépjárműipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58406

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58406
005 20250923130716.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Jeszenszky Andor 
245 1 2 |a A hosszútávú tervezés kihívásai a használtautó piac tendenciáinak tükrében  |c Jeszenszky Andor  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozat célja annak vizsgálata, hogy milyen lehetőségei és korlátai vannak a hosszútávú üzleti tervezésnek a magyar használtautó kereskedelemben, különös tekintettel azokra a strukturális sajátosságokra és külső környezeti tényezőkre, amelyek ezt a piacot jellemzik. A használtautó piac egy rendkívül heterogén, decentralizált működésű szektor, amelyben független mikrovállalkozások, márkakereskedések használtautó részlegei, valamint digitális platformalapú szereplők egyaránt jelen vannak. A kutatás kvalitatív megközelítéssel, félig strukturált interjúk segítségével tárta fel a piaci szereplők döntési logikáit, alkalmazkodási stratégiáit és tervezési gyakorlatát. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a klasszikus értelemben vett stratégiai tervezés ritkán jellemző: a független szereplők többnyire ösztönös, napi szintű működés mentén hozzák meg döntéseiket, míg a márkakereskedések strukturált, de kevésbé rugalmas környezetben dolgoznak. A hosszútávú gondolkodás formálisan nincs jelen, de adaptív, tapasztalati alapon kialakított működési logikák megfigyelhetők. A legnagyobb kihívást az információhiány, a gazdasági instabilitás és a piaci kiszámíthatatlanság jelenti. A dolgozat arra a következtetésre jut, hogy a hosszútávú tervezés nem elvetendő cél, de annak formája és megvalósíthatósága szorosan összefügg a szereplők erőforrásaival, informáltságával és alkalmazkodóképességével. A fenntartható működés kulcsa a reflexív, tanulásalapú gondolkodás, nem pedig a merev stratégiai struktúrák másolása. 
695 |a adásvétel 
695 |a autókereskedelem 
695 |a éves tervezés 
695 |a gépjármű értékesítés 
695 |a járműipar - gépjárműipar 
700 1 |a Borók Zoárd László  |e ths 
700 1 |a Eckert Bálint  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58406/1/Jeszenszky_Andor_OLZKYM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58406/2/BA_O_Jeszenszky_Andor.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58406/3/BA_B_Jeszenszky_Andor.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58406/4/Jeszenszky%20Andor.pdf  |z Dokumentum-elérés