FinTech Forradalom Fogyasztói trendek és magatartás a pénzügyi szolgáltatások terén

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Berki Renáta Noémi
További közreműködők: Kéki Andrea
Kisfürjesi Dr. Nóra
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bank
digitalizáció
fogyasztói magatartás
pénzügy
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58426

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58426
005 20250923130744.0
008 250923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Berki Renáta Noémi 
245 1 0 |a FinTech Forradalom Fogyasztói trendek és magatartás a pénzügyi szolgáltatások terén  |c Berki Renáta Noémi  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatomban a digitalizáció és a FinTech szektor térnyerésének hatását vizsgálom a pénzügyi szolgáltatások fogyasztói oldalán. Úgy gondolom, hogy a XXI. század technológiai fejlődése alapvetően változtatja meg a fogyasztói elvárásokat és magatartásokat a pénzügyi szektorban, különösen a mobilbankolás, az online fizetés és más digitális megoldások révén. A kutatásom célja annak feltárása, hogy a fogyasztók hogyan alkalmazkodnak az innovatív pénzügyi szolgáltatásokhoz, milyen tényezők befolyásolják döntéseiket, és milyen eltérések mutatkoznak a különböző generációk vagy társadalmi osztályok között.A témaválasztásomban személyes motivációim is szerepet játszottak. Mindig is érdekelt a pénzügyi szektor működése és az, hogy a digitális megoldások hogyan befolyásolják a fogyasztói viselkedést. Személyes tapasztalataimnak köszönhetően látom, milyen kényelmesek és gyorsak ezek az a digitális megoldások, ugyanakkor érzékelem a biztonsági és adatvédelmi kihívásokat is. Mivel szakmai jövőmet a pénzügyi szektorban képzelem el, kiemelten fontos számomra, hogy alapos ismereteket szerezzek a fogyasztói magatartás és a digitális innovációk összefüggéseiről.A kutatás során primer (kérdőíves felmérés) és szekunder (szakirodalom, piackutatási jelentések) módszereket alkalmazok, hogy adatokat gyűjtsek a fogyasztói trendekről, például a bankkártya-használatról, a digitális eszközökre való nyitottságról és a bizalom alakulásáról. A kutatásom kiemelt kérdései közé tartozik:Melyek a meghatározó fogyasztói trendek a pénzügyi szektorban?Hogyan alakítja át a digitalizáció a döntéshozatalt?Milyen szerepet játszanak a demográfiai tényezők?A szakdolgozatomban célom olyan javaslatok megfogalmazása is, amelyek segítik a pénzügyi szolgáltatókat a fogyasztói igények hatékonyabb kielégítésében. Különösen fontosnak tartom a generációk és társadalmi osztályok közötti eltérések vizsgálatát, valamint a FinTech cégek és a hagyományos pénzintézetek közötti verseny és együttműködés lehetőségeit. Emellett szeretném bemutatni a digitális innovációk által nyújtott lehetőségeket és kihívásokat is. 
695 |a bank 
695 |a digitalizáció 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a pénzügy 
695 |a Y generáció 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Kéki Andrea  |e ths 
700 1 |a Kisfürjesi Dr. Nóra  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58426/1/Berki_Ren%C3%A1ta_No%C3%A9mi_FT8ZFM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58426/2/BA_O_Berki_Ren%C3%A1ta_No%C3%A9mi.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58426/3/BA_B_Berki_Ren%C3%A1ta_No%C3%A9mi.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58426/4/Berki%20Rena%CC%81ta%20Noe%CC%81mi.pdf  |z Dokumentum-elérés