A Coca-Cola és Pepsi Cola marketing stratégiája

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gombos Luca
További közreműködők: Kovács Bernadett Tímea
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:4p
marketing
összehasonlítás
pénzügy
stratégia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58472

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58472
005 20250923130838.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gombos Luca 
245 1 2 |a A Coca-Cola és Pepsi Cola marketing stratégiája  |c Gombos Luca  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a Dolgozatom a globális üdítőital-ipar két vezető vállalatának, a Coca-Cola Company és a Pepsico stratégiáit, marketingmixét, valamint pénzügyi eredményeit mutatja be. Célja, hogy feltárja a két cég közötti verseny főbb jellemzőit, összehasonlítsa marketingstratégiáikat, valamint bemutassa, miként befolyásolják ezek a tényezők a pénzügyi eredményeket. A Coca-Cola történelme 1886-ban Atlantában kezdődött, és mára a világ egyik legismertebb vállalatává vált, amely számos innovációval és ikonikus reklámkampánnyal vált ismertté. A vállalat erősen fókuszál a célcsoport szegmentálására, a globális értékesítési hálózat kialakítására, valamint érzelmi kötődést épít ki a fogyasztókkal. Marketingstratégiája a márkaépítésre, a reklámokra, a szponzorációkra és a közösségi médiára alapoz, miközben árpolitikája stabil, értékalapú és pszichológiai elemekkel gazdagított. A Pepsi története 1893-ban indult, és a fiatalos, dinamikus márkakép kialakítására helyezi a hangsúlyt. A vállalat aktívan használ innovatív reklámkampányokat, hírességekkel való együttműködéseket, valamint a közösségi média felületeken való aktív jelenlétet. A Pepsi a fiatalabb korosztályokat célozza, mint vevőközönség, és stratégiailag fontos számára a társadalmi felelősségvállalással, például a fenntarthatósággal. A dolgozatom részletesen bemutatja a marketingmix négy pillérét (ár, termék, hely, promóció), valamint azok alkalmazását mindkét vállalatnál. A Coca-Cola árpolitikája stabil, értékalapú, pszichológiai árképzéssel, a Pepsi pedig dinamikus, piaci szegmentációhoz igazított árstratégiát alkalmaz.Mind a két vállalat folyamatos innovációval erősíti pozícióját, miközben a vállalati kommunikációban a márka érzelmi kötődést és fiatalos életérzést közvetít. A pénzügyi eredményeket tekintve a grafikonok szerint a Pepsi folyamatosan magasabb árbevételt ért el 2009–2024 között, míg a Coca-Cola a jövedelmezőség és a tőkehatékonyság szempontjából teljesített jobban. A pénzügyi mutatók elemzése arra utal, hogy a cégek közötti verseny folyamatos kihívást jelent. Összességében elmondható, hogy a Coca-Cola és a PepsiCo egyaránt sikeresen használja marketingstratégiáit, de különböző megközelítésekkel és hangsúlyokkal. A vállalatok között zajló verseny dinamikája, a fogyasztói igények változása és a fenntarthatóság iránti növekvő elvárások folyamatosan alakítják stratégiáikat. A dolgozat rámutat arra, hogy a hosszú távú siker eredménye a folyamatos alkalmazkodás és a folyamatos fejlődés, a terjeszkedés a globális piacon. 
695 |a 4p 
695 |a marketing 
695 |a összehasonlítás 
695 |a pénzügy 
695 |a stratégia 
700 1 |a Kovács Bernadett Tímea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58472/1/Gombos_Luca_S1544K_A%20Coca-Cola%20%C3%A9s%20a%20Pepsi%20Cola%20marketing%20strat%C3%A9gi%C3%A1ja.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58472/2/zaro-dolgozati-osszefoglalas_2025_foszk%20pdf.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58472/3/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58472/4/Gombos%20Luca_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés