A mobilalkalmazások szerepe a modern világban, és a Digitális Állampolgárság Program

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Cabrera-Tóth Melani Cristina
További közreműködők: Németh Réka Júlia
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:alkalmazás(ok)
digitális aláírás
digitális technológia
mobiltelefonok
ügyfélszolgálat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58504

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58504
005 20250923130912.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Cabrera-Tóth Melani Cristina 
245 1 2 |a A mobilalkalmazások szerepe a modern világban, és a Digitális Állampolgárság Program  |c Cabrera-Tóth Melani Cristina  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a A szakmai gyakorlatomat a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-nél, a 1818 Kormányzati Ügyfélvonalnál teljesítettem, ahol napi szinten foglalkoztam állampolgári ügyek támogatásával. Kiemelten foglalkoztam időpontfoglalási folyamatokkal, illetve hibabejelentések kezelésével. Az időpontfoglalás során betekintést nyertem a KIA és KOGI rendszerek működésébe, míg a hibabejelentések kezelése során megtanultam, hogyan kell az ügyfelekkel együttműködve hibaelhárítást végezni, és miként kell a különböző típusú hibákat dokumentálni. A gyakorlat során megszerzett tapasztalatok nemcsak szakmai tudásomat mélyítették el, hanem az ügyfélkezelés és problémamegoldás területén is fejlődtem. A dolgozatom célja annak feltárása, hogy hogyan formálják át a mobilalkalmazások a modern társadalmat, különös tekintettel a közigazgatási ügyintézés területére. A Digitális Állampolgárság Program (továbbiakban: DÁP) vizsgálata különösen aktuális, mivel a magyar állam kiemelt célja, hogy 2026-ra minden közigazgatási ügy digitálisan is elérhető legyen. A záródolgozatomban kitérek a mobilalkalmazások társadalmi, gazdasági és technológiai hatásaira, valamint arra, hogy milyen szerepet töltenek be a fiatal felnőttek életében. A kutatás egy kérdőíves felmérésre épül, amelyben 102 fő válaszait elemzem a mobilalkalmazásokhoz való viszonyuk, adatvédelmi szokásaik, a DÁP ismertsége és használata szempontjából. Az eredmények alapján elmondható, hogy bár a digitális ügyintézés iránti nyitottság magas, a DÁP regisztrációs aránya még nem éri el a potenciális szintet – különösen a középkorú korosztályok körében. Összességében a dolgozat és a gyakorlat együttesen megerősítette bennem, hogy a digitális ügyintézés fejlődése nem csupán technológiai kérdés, hanem társadalmi átalakulás is. A mobilalkalmazások – megfelelően használva – képesek egyszerűsíteni és emberközelivé tenni a közigazgatási rendszert, amiben a jövőben magam is aktív résztvevő kívánok lenni. Összességében a dolgozat és a gyakorlat során értékes tapasztalatokat szereztem a digitális ügyintézés működéséről és kihívásairól. A kutatásom rávilágított arra, hogy a technológiai fejlődés mellett a felhasználói szokások és bizalom is kulcsszerepet játszik az új rendszerek sikerében. A jövőben is szeretném nyomon követni és jobban megérteni a digitális közigazgatás változásait, mivel ezek mindennapi életünkre egyre nagyobb hatással vannak 
695 |a alkalmazás(ok) 
695 |a digitális aláírás 
695 |a digitális technológia 
695 |a mobiltelefonok 
695 |a ügyfélszolgálat 
700 1 |a Németh Réka Júlia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58504/1/CTMC_GFK4P4_Zarodolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58504/2/CTMC_GFK4P4_osszefoglalo.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58504/3/CTMC_GFK4P4_osszefoglalo.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58504/4/FOSZK%20-biralo.docx.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58504/5/kulso_kozulens_biralat_Cabrera-Toth_Melanie_Cristina.pdf  |z Dokumentum-elérés