Jobban ismer, mint én saját magam? Mi a határ a személyes információk marketing célú felhasználására?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nyiri Attila
További közreműködők: Boldog Dr. Dalma
Négrádi Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adatfeldolgozás
e-marketing - elektronikus marketing
elektronikus reklám
felhasználók
információ
internetes reklám(ok)
közösségi média
mesterséges intelligencia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58520

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58520
005 20251027141933.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nyiri Attila 
245 1 0 |a Jobban ismer, mint én saját magam? Mi a határ a személyes információk marketing célú felhasználására?  |c Nyiri Attila  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Kutatásomban a felhasználók körében megjelenő személyre szabott hirdetéseket vizsgálom. Úgy gondolom, hogy a téma aktuális, hiszen a digitális marketingnek egyre nagyobb szerepe van a felhasználók körében. Rengeteg adatot dolgozunk fel nap mint nap az online szférában, és nem mindegy, hogy ezek hasznosak számunkra, vagy az időnket rabolják. Egyre nagyobb szerepe van a felhasználói élmény javításának és a felhasználókkal való interakcióknak, a technológia fejlődése, a vásárlói elvárások és az adatok hatalma miatt. A kutatásomban arra szeretnék választ kapni, hogy a felhasználók szerint hol húzódik az a határ, amikor még hozzájárulnak ahhoz, hogy az online megosztott személyes adataikat marketing célra, személyre szabott hirdetések formájában felhasználják. A kérdés megválaszolásához primer és szekunder kutatást is végezek. A szekunder kutatás során előbb hazai és nemzetközi szakirodalom alapján ismertetem a kutatás szempontjából legfontosabb kérdéseket (mint a reklám evolúciója, a transzparens reklámozás, a személyre szabott hirdetések, ezek előnyei és hátrányai, illetve az ezekkel kapcsolatban felmerülő adatvédelmi aggályok). A primer kutatásban az általam készített online kérdőív adatait interpretálom. Ebben a vásárlási szokásokat vizsgáltam: legfőképpen az érdekelt, hogy mit gondolnak a felhasználók a személyes adataik felhasználásáról és hogy mennyire tájékozottak az adatvédelemmel kapcsolatban, hasznosnak tartják-e a személyre szabott hirdetéseket, ezek milyen reakciókat váltanak ki és hogy kell-e szabályozni ezeknek a működését. A kutatásom eredményeit összegezve úgy érvelek, hogy a személyre szabott hirdetéseket a válaszadóim többsége hasznosnak találja, rendszeresen használják ezeket új tartalmak, kedvezmények és információszerzés céljából, azonban meg kell húzni bizonyos határokat a személyes információk felhasználásával, és hogy a legcélravezetőbb az lenne, ha ez a folyamat transzparens lenne. 
695 |a adatfeldolgozás 
695 |a e-marketing - elektronikus marketing 
695 |a elektronikus reklám 
695 |a felhasználók 
695 |a információ 
695 |a internetes reklám(ok) 
695 |a közösségi média 
695 |a mesterséges intelligencia 
700 1 |a Boldog Dr. Dalma  |e ths 
700 1 |a Négrádi Tamás  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58520/1/Szakdolgozat%20al%C3%A1%C3%ADrt.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58520/2/NyiriA_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58520/3/Nyiri%20Attila%20szakdolgozat%20ku%CC%88lso%CC%8B%20bi%CC%81ra%CC%81lat.pdf  |z Dokumentum-elérés