Mesterséges intelligencia alkalmazása a marketingkampányokban és a reklámokban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Muslimani Khaled Roland
Other Authors: Dr. Kovács Stefán
Veres Dr. István
Format: Thesis
Kulcsszavak:adatkezelés
döntéshozatal
manipuláció
marketing-kampány
marketingkommunikáció
mesterséges intelligencia
reklámkampány
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58553
Description
Abstract:A mesterséges intelligencia (MI) rohamos fejlődése új távlatokat nyitott a marketing és reklám világában. A szakdolgozat célja annak bemutatása, hogy az MI hogyan alakítja át a marketingkampányok tervezését, megvalósítását és hatékonyságát. Elemzem a leggyakrabban alkalmazott MI-technológiákat – például a gépi tanulást, a prediktív analitikát, a természetes nyelvfeldolgozást és a chatbotokat –, valamint azok konkrét alkalmazási területeit, mint a célcsoport-szegmentálás, személyre szabott tartalomkészítés, kampányoptimalizálás és vásárlói élmény fokozása. A dolgozat esettanulmányokkal és aktuális példákkal szemlélteti, miként javíthatják ezek az eszközök a marketingtevékenységek hatékonyságát és eredményességét. Emellett kitér a technológia alkalmazásával kapcsolatos etikai kérdésekre és kihívásokra is. A szakdolgozatom célja átfogó képet nyújtani az MI marketingbeli alkalmazhatóságáról, előnyeiről és potenciális kockázatairól.