Az E-kereskedelem logisztikai folyamatai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Imre Martin Dániel
További közreműködők: Folmeg Dr. Márta
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:e-kereskedelem
logisztika
logisztikai szolgáltatások
nemzetközi logisztika
szállítmányozás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58579

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58579
005 20251027142038.0
008 251027suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Imre Martin Dániel 
245 1 3 |a Az E-kereskedelem logisztikai folyamatai  |c Imre Martin Dániel  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a A szakdolgozatom célja az volt, hogy feltárjam, miként alakítják az e-kereskedelmi logisztika fejlődését a jelenlegi nehézségek, legfőbb figyelmet fordítva a tengeri szállítmányozásra, a fenntartható logisztikai megoldásokra és a digitalizáció szerepére. A cargo-partner vállalatnál eltöltött szakmai gyakorlatom során közvetlen tapasztalatokat szereztem a raktári munkafolyamatokról, a tengeri szállítmányozás részleteiről és az ügyfélkiszolgálás összetettségéről, amelyek jelentősen hozzájárultak az elméleti ismereteim gyakorlati megértéséhez. Az e-commerce és a logisztika kapcsolatának vizsgálata során rámutattam arra, hogy változtatta meg az online kereskedelem a hagyományos logisztikai modelleket. A dolgozatom emellett kiemeli az ellátási láncok gyorsulását, a fogyasztói igények azonnali kielégítésére irányuló törekvéseket, valamint a készletezési stratégiák – mint a JIT, az omnichannel fulfillment vagy a dropshipping – adaptációját. Ezeken kívül külön figyelmet fordít a digitalizáció szerepére, ami ma már nélkülözhetetlen a készletkezelés, a szállítás és az ügyfélkapcsolat kezelés terén. A tengeri szállítmányozás elemzése során rávilágít a dolgozatom arra, hogy a globális konténerhiány, a szállítási idők növekedése és a geopolitikai feszültségek mekkora kihívásokat jelentenek az e-kereskedelmi szereplők számára. A cargo-partner által alkalmazott intermodális megoldások, például a tengeri és a vasúti szállítás kombinációja jól mutatják, hogyan próbálnak a vállalatok rugalmas és költséghatékony módszereket alkalmazni a kihívások kezelésére. A fenntartható logisztika kérdéskörét vizsgálva bemutattam a környezetbarát technológiák (pl. elektromos járművek, smart warehouse rendszerek és a zöld csomagolási megoldások) és az iparági szabályozások, mint az EU által előírt irányelvek és a magyar Logisztikai Park minősítési rendszer hatásait a logisztika működésére. Megállapítottam, hogy a fenntarthatósági körülmények ma már nem csak szabályozási kényszerek, hanem egyre 26 inkább piaci elvárások is, amelyeknek való megfelelés versenyelőnyt biztosíthat a vállalatok számára. A kutatásmódszertan részeként mélyinterjút készítettem két munkatársammal, akik megosztották szakmai tapasztalataikat és véleményüket. A válaszok alapján megerősítést nyert, hogy az e-kereskedelem egy gyorsan fejlődő iparág és a legfőbb kihívásai közé tartozik a szezonális kapacitáshiány, amelyet a vállalat rugalmas bérmunkaerővel és saját fejlesztésű ewarehouse rendszerrel kezel. Az interjúm rávilágítottak arra is, hogy az automatizáció térnyerése ugyan jelentős mértékben javítja a hatékonyságot, de a multiuser raktárral rendelkező vállalatoknál nem minden esetben alkalmazhatók ezek a változtatások. A digitalizáció szintén kulcsszerepet játszik a gyors adatáramlás és az ügyfélkiszolgálás javítása érdekében. Különösen érdekes része az interjúnak az emberi kapcsolatok szerepének kiemelése. Az egyik interjúalanyom (Gábor) szavai szerint: „Mi az ügyfelek kinyújtott keze vagyunk, nem pedig egy másik ember.” Jól kifejezi azt, hogy a technológiai fejlődés mellett az emberi tényező és a személyes kapcsolatok megőrzése továbbra is fontos az ügyfélelégedettség biztosításában. Összességében elmondhatom, hogy a jelenlegi kihívások és elvárások változása átfogóan formálják az e-kereskedelmi logisztikai jövőjét. Azok a vállalatok lesznek versenyképesek, amelyek képesek lesznek ötvözni a technológiai innovációt a fenntarthatósági szempontokkal, miközben megőrzik a személyes ügyfélkapcsolatok értékét is. 
695 |a e-kereskedelem 
695 |a logisztika 
695 |a logisztikai szolgáltatások 
695 |a nemzetközi logisztika 
695 |a szállítmányozás 
700 1 |a Folmeg Dr. Márta  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58579/1/Z%C3%81R%C3%93DOLGOZAT_IMRE_MARTIN_D%C3%81NIEL_FSNKCM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58579/2/Imre%20Martin%20D%C3%A1niel_biralati-szempontok-belso-biralo-FOSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés