A mesterséges intelligencia hatása a banki szektorra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Vince
További közreműködők: Czeglédi Dr. Csilla
Tóth Erika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bank
digitalizáció
fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség
fogyasztói piac
mesterséges intelligencia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58595
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom célja, hogy átfogó képet nyújtson a mesterséges intelligencia banki szektorban betöltött szerepéről, különös tekintettel a gyakorlatban alkalmazott területekre. Fókuszában a digitális ügyfélszolgálati megoldások állnak, melyek effektivitását primer kutatással vizsgáltam a kereskedelmi bankok ügyfeleinek körében. Az összehasonlítás alapját egy 5 fokú Likert-skála adta, amely a hagyományos és a mesterséges intelligencia által forradalmasított digitális ügyintézés közötti különbségeket mérte az ügyfélélmény és az elégedettség szempontjából. Az eredmények alapján sem az A, sem a B hipotézis nem igazolódott be. A válaszadók minden vizsgált szempont szerint előnyben részesítették az emberi kapcsolaton alapuló ügyintézést, függetlenül annak fizikai vagy online formájától. A C hipotézis alátámasztotta, hogy a digitális megoldások használata során szignifikánsan magasabbak a biztonsági aggályok az ügyfelek körében. Az eredmények alapján ezek az automatizált ügyintézési formák jelenleg nem jelentenek valós alternatívát az emberi ügyintézők helyettesítésére.