A kkv-k nemzetköziesedése - fókuszban a Rohlik Group

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabados Bence Antal
További közreműködők: Antalóczy Dr. Katalin Júlia
Udvari Balázs
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kis- és középvállalkozás - KKV
külföldi közvetlen beruházások
nemzetköziesedés
startup
tőkeberuházás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58604
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom során ismertetek egy cseh külföldi közvetlentőke befektetést hazánkban. A vállalkozás egy új jelenség, amely a globalizáció és a technológiai fejlődés hatására jött létre. Az általam bemutatott vállalkozás emellett egy tökéletes példa arra, hogyan tud egy startup nemzetköziesedni. A téma azért aktuális, mert a platformizáció hatására egy új fajta vállalkozási forma, a platformvállalat jött létre. Ezen vállalkozások a COVID-19 hatására jelentős mértékű piaci befolyást szereztek maguknak, amelyet többségük azóta is meg tudott őrizni. A téma, melyet bemutatok azért fontos, mert a Rohlik Group egy tökéletes példa arra, hogyan tud egy startup rövid időn belül innovációkkal és megfelelő üzleti döntésekkel nemzetközileg terjeszkedő platformvállalattá válni. Témámmal bemutatom, hogy a jól megválasztott piaci pozícionálás és a digitalizáció hogyan segíti elő a vállalatok növekedését és azt, hogy egy fiatal cég hogyan tud a piac stabil szereplőjévé válni az e-kereskedelemben. Továbbá bemutatom, hogy az anyavállalat milyen utat járt be a startup státuszától a kkv státuszhoz szorosan kapcsolódó platformvállalati státuszon keresztül egészen az úgynevezett „unikornis” státuszig. Az anyavállalat bemutatása után rávilágitok, hogy mely országokban sikerült lokális névválasztással a külföldi piacra lépnie, köztük Magyarországra. Sokan ismerjük, vásároltunk vagy legalábbis hallottunk már a Kifli.hu-ról. Azt azonban kevesen tudják, hogy ez a cég a cseh származású Rohlik Group része. Kutatómunkám során azt vizsgálom, hogy 10 év alatt, hogyan tudott ez a cégcsoport egy új és innovatív ötlettel nagyvállalattá fejlődni, külföldi piacra lépni 5 év után és közkedveltté válni a versenytársakkal szemben.