Paraszociális kapcsolatok marketingjelentősége

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nyirádi Enikő Dorina
További közreműködők: Lazur Roland
Pólya Dr. Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:hitelesség
impulzus vásárlás
közösségi média
Paraszociális kapcsolat
vásárlói döntés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58607
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom középpontjában a paraszociális kapcsolatok marketingjelentősége áll, megvizsgálva ennek a kapcsolatnak az előnyeit, hátrányait és befolyását a vásárlási döntésekben. Kutatásom célja annak feltárása, hogy a paraszociális kapcsolatok mennyiben ösztönzik az embereket a vásárlásra és mekkora hatással vannak a vásárlási döntéseikre.A közösségi média elterjedésével a paraszociális kapcsolatok szerepe napjainkban egyre nagyobb jelentőséggel bír. Az emberek nap mint nap követik kedvenc hírességeiket online, ezáltal sokszor úgy érzik, mintha személyes kapcsolatot ápolnának velük, még akkor is, ha valójában nem is találkoztak. Ez a látszólagos közelség erőteljesen befolyásolja a fogyasztói magatartást, hiszen a médiaszemélyiségek ajánlásai növelhetik a vásárlási hajlandóságot, még akkor is, ha az adott termékre valójában nincs szükség.