Női test, mint marketingeszköz

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Zakar Enikő
További közreműködők: Harsányi Dávid Péter
Kármán Zsófia Fanni
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:emberi test
kommunikációs eszközök
marketingkommunikáció
nők
reklámok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58612
Leíró adatok
Kivonat:Női test használata, mint eladásösztönző eszköz? Furcsán hangzik, és sokan nem szeretnék ezt kijelenteni, hiszen egy erős állításnak hangozhat. Dolgozatom során ennek a kijelentésnek szeretnék kicsit jobban utánajárni, hogy ezt mennyire helyes használnunk, illetve ki lehet-e ezt így jelenteni, hogy a női test eladásösztönző eszközként van használva. Szeretném még jobban megérteni a nők gondolkodását és gondolatait, szeretném megismerni, hogy mennyire tudatosan kerülik vagy éppen nem kerülik a nők külsőjével megtévesztő reklámokat, tényleg pozitívan és eladást ösztönzően hat-e egy body-positivity jegyében elkészített kampány, vagyannyira nem, illetve lelkileg hogyan érzik magukat a lányok és nők, ha egy szerkesztett, vagy valamilyen aspektusból egy szélsőséges kinézettel (például testalkat szempontjából egy nagyon vékony modell) rendelkező kampányszereplő jelenik meg. Célom megtudni, hogy éreznek-e tényleges nyomást a nőtársaim amiatt, hogy folyamatosan megfeleljenek a reklámokban megfelelő szépségideáloknak. Egy kicsit a férfiakra gyakorolt hatásnak is utánajárok, de fő fókuszban a nők helyezkednek el a kutatásom során.