A user-generated content térnyerése a marketingben egy gyakorló tartalomgyártó szemével, és a fogyasztókra gyakorolt hatásának összehasonlítása az influencer marketing tartalmaival

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mundi Hella
Other Authors: Papp Judit
Tóth-Parádi Olga Rita
Format: Thesis
Kulcsszavak:content marketing
digitális marketing
fogyasztói magatartás
influencer
influencer marketing
tartalomgyártás
user-generated content
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58645
Description
Abstract:A digitális marketingben egyre nagyobb szerepet kap a user-generated content, tehát a felhasználók által készített tartalmak, marketing célokra való alkalmazása, mivel a fogyasztóknak igénye van valós, hiteles tartalmakra, amik bizalmat keltenek bennük és adott esetben segítik a vásárlási döntésüket. Diplomadolgozatom célja, hogy egy gyakorló tartalomgyártó szemszögéből bemutassam a user-generated content térnyerését a marketingben, különös figyelmet fordítva a fogyasztókra gyakorolt hatására, összehasonlítva az influencer marketing tartalmaival. Hipotézisem szerint a fogyasztók hitelesebbnek tartják a felhasználói tartalmakat, mint az influencer együttműködéseket, ezért ezek jobban befolyásolja a vásárlási döntéseiket. Primer kutatásom során online kérdőíves megkérdezést alkalmaztam, hogy megismerjem a fogyasztók hozzáállását a két tartalomtípushoz, és egy fókuszcsoportos interjút is készítettem ismerőseim körében, hogy mélyebb betekintést nyerjek a gondolkodásmódjukba. A kérdőív eredményei és az interjú során feltárt információk alátámasztják a hipotézisem, miszerint a fogyasztók többsége valóban hitelesebbnek tartja a user-generated tartalmakat és szívesebben tájékozódik ilyen forrásokból a vásárlási döntése meghozása során. A kutatás eredményei és személyes szakmai tapasztalatom alapján úgy gondolom, hogy a magyar márkák számára kiemelten fontos lenne a user-generated content előnyeinek kamatoztatása, mivel ezek a tartalmak határozottan befolyásolják a vásárlók megítélését a márkáról és segíthetik egy bizalomra épülő kapcsolat kialakítását a márka és a potenciális vásárlók között.