Generációs különbségek és fogyasztási preferenciák Az X generáció és a Z generáció vásárlási szokásainak összehasonlítása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Farkas Alexandra
További közreműködők: Gáspár Dr. Tamás
Makra Mercédesz
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elektronikus vásárlás - online vásárlás
fogyasztás
fogyasztói magatartás
közösségi média
vásárlási szokás
X generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58667
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom célja, hogy megvizsgáljam és összehasonlítsam két különböző generáció, a Z generáció és az X generáció vásárlási szokásait és preferenciáit Magyarországon. Az X generáció tagjai – akik 1965 és 1980 között születtek – egy olyan világban nőttek fel, ahol az online vásárlás és az azonnali információcsere nem volt elérhető. Ezzel szemben a Z generáció tagjai, akik 1995 után születtek, már a digitális korban nőttek fel, és mindennapjaik szerves része a közösségi média és az online platformok. Ez a különbség alapvetően határozza meg a két generáció vásárlási szokásait, illetve az általuk preferált csatornákat és információforrásokat.