Az online főzőtanfolyamok piaca
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | bevételek disztribúciós csatornák e-learning főzőtanfolyam online oktatás |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/58691 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg58691 | ||
| 005 | 20251027142243.0 | ||
| 008 | 251027suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Wiczián Kata | |
| 245 | 1 | 3 | |a Az online főzőtanfolyamok piaca |c Wiczián Kata |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Az online oktatás térnyerése az elmúlt évtized egyik legjelentősebb társadalmi és technológiai változását jelenti, amely nem csak az oktatási formákat alakította át, hanem olyan gyakorlati, élményalapú területeket is, mint a gasztronómia. A főzés elsajátítása, amely korábban kizárólag fizikai jelenlétet és interakciót kívánt meg, ma már digitális tanfolyamokon keresztül is megvalósítható, méghozzá változatos, vizuálisan gazdag, interaktív formában. Az online főzőtanfolyamok piacának folyamatos bővülése jól mutatja, hogy a gasztronómiai tudásátadás nemcsak otthonról válik elérhetővé, hanem nemzetközi szintre is emelhető. A gasztroedukáció digitalizációja új lehetőségeket kínál a helyi tradíciók bemutatására így olyan kulturális értékek tehetők globálisan hozzáférhetővé, amelyek korábban egy-egy közösség keretein belül maradtak. A tradicionális receptek, a generációkon át öröklődő praktikák és a helyi alapanyagokra épülő technikák ma már akár élőben vagy előre rögzített tananyagként is továbbadhatók a digitális térben. Ennek a szakdolgozatnak a célja az online főzőtanfolyamok piacának átfogó vizsgálata, különös tekintettel az üzleti modellekre, a költségstruktúrákra, a bevételi forrásokra, a célcsoportokra és a disztribúciós csatornákra. A dolgozat mind elméleti, mind gyakorlati szinten vizsgálja, hogyan működik és milyen potenciált rejt magában ez a szektor, különösen kisvállalkozások vagy egyedi gasztroprojektek szempontjából. A gyakorlati rész egy saját vállalkozási koncepció bemutatására épül, amelynek a neve „Rétesmamák”. Ez a projekt a magyar réteskészítés hagyományát hivatott megőrizni és továbbadni egy különleges formában: magyarországi és határon túli nagymamák vezetésével készült videós kurzusok és ehhez kapcsolódó termékek, mint például alapanyagcsomagok és szakácskönyvek segítségével. A tanulmány célja, hogy bemutassa, miként válhat egy tradicionális tudás ebben az esetben a réteskészítés egy versenyképes, digitális alapú gasztrovállalkozás részévé. A dolgozat részletesen kitér az online tanfolyamok működési logikájára, a célközönség szegmentálására, a potenciális bevételi modellekre, valamint a költségek tudatos strukturálására. | |
| 695 | |a bevételek | ||
| 695 | |a disztribúciós csatornák | ||
| 695 | |a e-learning | ||
| 695 | |a főzőtanfolyam | ||
| 695 | |a online oktatás | ||
| 700 | 1 | |a Csekő Dr. Katalin |e ths | |
| 700 | 1 | |a Lévai Márk |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58691/1/Az%20online%20f%C5%91z%C5%91tanfolyamok%20piaca.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58691/2/Wiczi%C3%A1n%20Kata_B%C3%ADr%C3%A1lat_2025.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58691/3/K%C3%BCls%C5%91%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf |z Dokumentum-elérés |