A videojátékok márkaépítése és marketingtevékenységei

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Onita Márió Márk
További közreműködők: Moravecz-Hidi Barbara
Zelena Dr. habil András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:márkaépítés
márkahűség
márkastratégiák
mesterséges intelligencia
online marketing
videojáték
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58702

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58702
005 20251027142259.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Onita Márió Márk 
245 1 2 |a A videojátékok márkaépítése és marketingtevékenységei  |c Onita Márió Márk  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A videójátékok az elmúlt évtizedekben a szórakoztatóipar egyik legdinamikusabban fejlődő ágazatává váltak, amely túlmutat a puszta kikapcsolódás szerepén. A videójáték-ipar globális mérete meghaladja a film és zeneipar együttes bevételét, ezen felül folyamatosan formálja a fogyasztói szokásokat és a digitális marketing stratégiákat. A Statista 2024-es kutatása szerint a globális videójáték-piac bevétele meghaladja a 455 milliárd dollárt, amely jól mutatja a szektor növekvő gazdasági és társadalmi jelentőségét. Ez az iparág nem csupán a technológiai fejlődés egyik kulcsfontosságú területe, hanem egy olyan gazdasági és kulturális jelenség is, amely folyamatosan alakítja a szórakoztatási trendeket és a médiafogyasztási szokásokat. A játékfejlesztők és kiadók számára a márkaépítés és a hatékony marketingtevékenységek nem csupán az egyes játékok sikerét határozzák meg, hanem az iparág egészének fejlődésére is jelentős hatást gyakorolnak. A videójátékok kulturális termékként is értelmezhetőek, amelyek összetett fogyasztási élményt kínálnak. A sikeres videójátékok nemcsak a játékmenet és a grafikai megoldások révén válnak népszerűvé, hanem egy átgondolt márkaépítési stratégia eredményeként is. Az erős márkaidentitás, a jól pozicionált marketingkampányok és a fogyasztói lojalitás elnyerése kulcsfontosságú tényezők abban, hogy egy videójáték hosszú távon fennmaradjon és profitábilis maradjon. A marketing és a márkaépítés szerepe a videójátékok esetében is hangsúlyossá vált, mivel a játékosok figyelméért folytatott versengésben a hatékony pozicionálás kiemelt szerepet játszik. A dolgozat célja, hogy átfogó képet nyújtson a videójátékok márkaépítési folyamatairól és marketingstratégiáiról, részletesen elemezve a történeti fejlődést, a piac aktuális helyzetét és a fogyasztói trendek alakulását. A videójátékok marketingje egy rendkívül összetett és folyamatosan változó terület, amelyben a hagyományos reklámkampányok mellett egyre nagyobb szerepet kapnak az interaktív és digitális stratégiák. A kutatás során vizsgálatra kerülnek azok a módszerek, amelyeket a videójáték-ipar a mikrotranzakciós rendszerek terén alkalmaz, valamint bemutatásra kerül, hogyan vált a videójátékok és az e-sport közötti kapcsolat az egyik legmeghatározóbb piaci tényezővé. 
695 |a márkaépítés 
695 |a márkahűség 
695 |a márkastratégiák 
695 |a mesterséges intelligencia 
695 |a online marketing 
695 |a videojáték 
700 1 |a Moravecz-Hidi Barbara  |e ths 
700 1 |a Zelena Dr. habil András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58702/1/A%20videoj%C3%A1t%C3%A9kok%20m%C3%A1rka%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9se%20%C3%A9s%20marketingtev%C3%A9kenys%C3%A9gei.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58702/2/Szakdolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat_A%20vide%C3%B3j%C3%A1t%C3%A9kok%20m%C3%A1rka%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9se%20%C3%A9s%20marketingtev%C3%A9kenys%C3%A9gei_OnitaM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58702/3/opp_markMA_OnitaM.pdf  |z Dokumentum-elérés