A Vizsgadrukk és Stressz Hatása az Egyetemisták Szóbeli és Kommunikációs Teljesítményére
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | egyetem felsőoktatás írásbeli vizsga kommunikáció mentálhigiénia stressz |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/58721 |
| Kivonat: | A felsőoktatásban részt vevő hallgatók számára a vizsgadrukk jelentős kihívást jelent, negatívan befolyásolhatja szóbeli és írásbeli kommunikációs képességüket. Kutatásom célja annak feltárása, hogy a vizsgadrukk milyen mértékben és milyen módon befolyásolja a tanulók teljesítményét, valamint milyen tényezők, mint például évfolyam, számonkérési forma, stresszkezelési technikák, befolyásolják a stressz szintjét. A szóbeli vizsgák során különösen magas a stressz szintje, ami tovább gyengíti a kommunikációs készségeket. A kutatás kvalitatív és kvantitatív módszerekkel, kérdőíves és interjús technikákkal történt. Emellett elemzem az online és a személyes számonkérés közötti különbségeket, valamint a stresszkezelési technikák hatékonyságát. Eredményeim hozzájárulhatnak a vizsgadrukk kezelésének hatékony módszereinek bevezetéséhez, segítve ezzel a tanulók teljesítményének és lelki jólétének javításához. |
|---|