Az IT Fest marketingstratégiája, az élménymarketing és a technológia szerepe a rendezvényszervezésben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Orosz Fanni
További közreműködők: Cser Lilla
Máté Dr. Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális technológia
eseménymarketing
élménymarketing
marketingkommunikáció
marketingstratégia
rendezvényszervezés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58724

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58724
005 20251027142319.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Orosz Fanni 
245 1 3 |a Az IT Fest marketingstratégiája, az élménymarketing és a technológia szerepe a rendezvényszervezésben  |c Orosz Fanni  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatomban először szekunder kutatás segítségével vizsgáltam meg a rendezvényszervezés alapjait, különösen az élménymarketing szerepét és jelentőségét. Ezt követően az IT Fest fejlődését mutattam be az indulástól napjainkig. A kutatás során olyan témákra tértem ki, mint az esemény marketingstratégiája, a márkaépítés folyamata, illetve a közösségi média szerepe. Fontos elemként kezeltem a résztvevők lojalitásának és élményének növelését különböző marketingeszközökkel. SWOT-analízist végeztem, valamint a marketingmix 7P modellje alapján is értékeltem a rendezvényt. Emellett figyelmet fordítottam a fenntarthatóságra, a technológia látogatói élményre gyakorolt hatására, valamint az innovációra és fejlődési lehetőségekre is. A szekunder kutatás révén rendszerezett és átfogó képet kaptam a témáról.Ezt követően primer kutatást végeztem, hogy választ kapjak az előzetesen megfogalmazott kérdéseimre. Kérdőíves felmérést alkalmaztam, melyet 109 fő töltött ki. A válaszadók segítségével azt vizsgáltam, milyen tényezők tesznek vonzóvá egy rendezvényt, mely marketingeszközöket tartják hatékonynak, és milyen platformokon keresnek információt informatikai fesztiválokról. Külön kérdésként szerepelt, hogy milyen nyeremények lennének számukra a legvonzóbbak. Az eredmények azt mutatták, hogy az élményalapú ajándékokat – például repülőjegy-utalványt vagy programokon való részvételt – előnyben részesítik a korábbi tárgyi nyereményekkel szemben. Ez alátámasztja, hogy a nyereményjáték továbbra is hatékony marketingeszköz, de érdemes azt a célcsoport igényeihez igazítani.A válaszokból kiderült, hogy a szakmai tartalom mellett az élményszerzés is kiemelt jelentőséggel bír: a résztvevők szívesen visznek magukkal emlékeket és benyomásokat, amelyek hosszú távon pozitív képet alakítanak ki az eseményről és a szervező vállalatról. A közösségi média mellett a személyes ajánlások, különösen szakmai körökben, szintén hiteles információforrásnak számítanak. Emellett a résztvevők kényelmi szempontjairól is információt gyűjtöttem, ami hozzájárulhat a jövőbeni rendezvények látogató központú kialakításához.A primer kutatás fontos része volt három mélyinterjú az IT Fest főszervezőivel. Ezek révén első kézből szerezhettem információt a rendezvény szervezéséről, kihívásairól és fejlődési lehetőségeiről. Az egyik interjúalany az ötletgazdák egyike volt, így különösen hiteles képet kaptam a háttérfolyamatokról. Az interjúk alátámasztották és kiegészítették a szekunder kutatás során szerzett ismereteket. Összességében a dolgozat megírása során szerzett elméleti és gyakorlati tudás a jövőben is hasznos lesz számomra, a munkát pedig lelkesedéssel és nagy odafigyeléssel végeztem. 
695 |a digitális technológia 
695 |a eseménymarketing 
695 |a élménymarketing 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a marketingstratégia 
695 |a rendezvényszervezés 
700 1 |a Cser Lilla  |e ths 
700 1 |a Máté Dr. Zoltán  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58724/1/Orosz%20Fanni_CNQ0P6.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58724/2/Orosz%20Fanni%20szakdolgozat%20bi%CC%81ra%CC%81lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58724/3/Orosz.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58724/4/Orosz_m%C3%B3d.pdf  |z Dokumentum-elérés