Amszterdam településmarketing stratégiájának elemzése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Dévai Alexandra
Other Authors: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Format: Project work
Kulcsszavak:Amszterdam
kampányok
kommunikációs stratégia
marketing terv
marketingstratégiák
településmarketing
turizmusmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58735

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58735
005 20251027142329.0
008 251027suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Dévai Alexandra 
245 1 0 |a Amszterdam településmarketing stratégiájának elemzése  |c Dévai Alexandra  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a Dolgozatom elejét egy bevezetővel kezdtem el, amelyben kifejtettem, hogy miért ezt a témát választottam, miért tartom fontosnak pont ezt a várost elemezni, valamint összefoglaltam azt is, hogy mi a pontos célom a dolgozatommal és egy rövid összefoglalót is írtam a dolgozatomról. A kutatásom folytatásaként, pedig a szakirodalmi áttekintés következett, a kidolgozott szakirodalom során, azon belül is mindenképpen fontosnak tartottam, hogy kifejtsem a településmarketing és turizmusmarketing témákat részletesen szakmailag, jól összefüggő mondatokon keresztül, ezt követően, pontosabban a településmarketing és aturizmusmarketing bemutatását követően, megismertettem a városban jelenleg zajlófejlesztéseket, a város jelenlegi imázsát a kampányoktól elkezdve egészen a szlogenig.Továbbá, rátértem a város értékeire az identitáson keresztül. Mindezt a marketingstratégiavonalán lekövetve tettem. Az ezt követő bekezdésben pedig egy kicsit bemutatom Amszterdamvárosát összefoglalóan.Amszterdam városát, a holland fővárosként szolgálószerepe mellett Hollandia legfontosabb gazdasági, kulturális és közlekedési központjaként vanjelen, valamint Európa és a világ egyik leglátogatottabb városaként tartják számon. Helyileg azAmstel folyó torkolatánál fekszik. A város legfőbb vonzereje a történelmi belváros csatornáivalés múzeumaival együttesen értendő, de igazi ereje a sokszínű közösségek együttélésében rejlik.Amszterdam az elmúlt években tudatosan törekedett arra, hogy a modern európai városokmintapéldájává váljon, elsősorban a központi prioritás az alábbiakra összpontosít:fenntarthatóság, befogadóság és élhetőség. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a lakosságmobilitását, a fejlett közlekedési rendszer és a kerékpárbarát infrastruktúra segíti.A dolgozatom vége fele primer kutatást végeztem el, az előbb említett primer kutatásom során a város marketingstratégiájának, annak sikereinek, kihívásainak ésproblémáinak kutatását végeztem el. Kutatásom alapján elmondható, hogy Amszterdam egyrendkívül népszerű és turista központú város, rengeteg innovációs fejlesztéssel, egyedivárosképpel és szabadsággal, azonban kihívást jelent számára az egyensúly kialakítása ahelyiek és a turisták elégedettségének szempontjából, marketingkommunikációja pedig számosszempontból egyértelmű fejlesztésre szorul. Emellett a kérdőív válaszadóinak többségénekelmondása alapján, ahhoz, hogy a város időtállóvá válhasson hosszútávon, elengedhetetlen,hogy a fókusz a kultúra és a kulturális értékek kiemelésének fellendítésén legyen.Úgy gondolom, Amszterdam sikerének kulcsa a helyi lakosok, a városvezetés és a helyiszervezetek közötti együttműködésben rejlik leginkább. Ezek a közös erőfeszítésekeredményeként a város nemcsak megőrizné élhetőségét, hanem ezáltal képes lesz folyamatosanfejlődni és alkalmazkodni a társadalmi és környezeti kihívásokhoz. Bízom benne, hogy azáródolgozatomban megfogalmazott javaslatok hozzájárulhatnak Amszterdam városmarketingtevékenységének továbbfejlesztéséhez, és alapul szolgálhatnak egy olyan stratégiakidolgozásához, amely méltó módon támogatja a város jövőbeli fejlődését, fenntarthatóságát,valamint közösségi értékeit. 
695 |a Amszterdam 
695 |a kampányok 
695 |a kommunikációs stratégia 
695 |a marketing terv 
695 |a marketingstratégiák 
695 |a településmarketing 
695 |a turizmusmarketing 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58735/1/D%C3%A9vai%20Alexandra_Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58735/2/D%C3%A9vai%20Alexandra_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf  |z Dokumentum-elérés