Behavioral Economics Driving revenue growth for Vietnamese food and beverage businesses in Hungary.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Doan Ha Phuong Anh
További közreműködők: Hettihamu Senuri
Tóth Dr. László
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:behavioral economics
Consumer behavior
élelmiszer
élelmiszerfogyasztás
F&B Business
fogyasztói magatartás
Magyarország
marketing strategies
revenue growth
Vietnám
viselkedéskutatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58742

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58742
005 20251027142338.0
008 251027suuuu hu om 000 eng d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a en 
100 1 |a Doan Ha Phuong Anh 
245 1 0 |a Behavioral Economics  |b Driving revenue growth for Vietnamese food and beverage businesses in Hungary.  |c Doan Ha Phuong Anh  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a This thesis explores how behavioral economics can be leveraged to drive revenue growth for Vietnamese food and beverage (F&B) businesses operating in Hungary. Despite offering high-quality and authentic cuisine, many Vietnamese-owned establishments face challenges in customer acquisition and retention due to language barriers, traditional mindsets, and limited marketing strategies. By applying behavioral economics principles—such as heuristics, choice architecture, social proof, and pricing psychology—this research examines how these businesses can enhance customer engagement and decision-making. Using a mixed-methods approach that includes online surveys and in-depth interviews with business owners, the study evaluates the effectiveness of behavioral strategies implemented at Liti Café and FreshFish. Findings indicate that marketing based on consumer psychology significantly improves brand visibility, customer loyalty, and overall revenue. The research offers practical recommendations for Vietnamese entrepreneurs seeking sustainable growth in Hungary’s competitive F&B industry. 
695 |a behavioral economics 
695 |a Consumer behavior 
695 |a élelmiszer 
695 |a élelmiszerfogyasztás 
695 |a F&B Business 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a Magyarország 
695 |a marketing strategies 
695 |a revenue growth 
695 |a Vietnám 
695 |a viselkedéskutatás 
700 1 |a Hettihamu Senuri  |e ths 
700 1 |a Tóth Dr. László  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58742/1/THESIS-Doan%20Ha%20Phuong%20Anh-HZQ6D4.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58742/2/DISSERTATION%20REPORT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58742/3/Doan%20Ha%20Phuong%20Anh.pdf  |z Dokumentum-elérés