A magyar KKV-k digitális marketingje Nyitottság, megvalósítás és innovációs lehetőségek

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kanász-Nagy Ákos
További közreműködők: Balázsi Tamás
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
kis- és középvállalkozás - KKV
marketing
online marketing
piaci elemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58757
Leíró adatok
Kivonat:Manapság szinte elképzelhetetlen egy vállalkozás működése digitális marketing nélkül,kisebb cégek esetében is így van ez. Ennek ellenére azt látni, hogy a digitalizációhoz valóalkalmazkodás nagyon vegyes: van, aki már profi szinten használja az online eszközöket,mások viszont még most próbálják megérteni működését vagy akár hasznosságát.A szakdolgozatomban arra keresem a választ, hogy hogyan állnak hozzá a magyar kis- ésközépvállalkozások a digitális marketinghez. Használnak-e teljesítménymarketing-kampányokat? Mérik-e azokat? Van-e stratégiájuk? Hogyan alkalmazkodnak a külső ésbelső hatásokra marketingstratégiájukkal? Egyáltalán: mennyire nyitottak az újdonságokra?A kutatásom során nemcsak azt vizsgáltam, mit csinálnak ezek a cégek, hanem azt is, hogymiért. Milyen külső és belső tényezők befolyásolják őket? Mik azok az akadályok, amelyekvisszatartják őket a fejlődéstől? És mi az, ami viszont segítheti őket?Olyan visszajelzéseket, tanulságokat szeretnék megfogalmazni, amelyeket a vállalkozókakár rögtön hasznosítani tudnak a saját működésükben. Fontosnak tartom azt is, hogy necsak a "digitális jelenlétről" beszéljünk, hanem arról is, hogyan lehet okosan használni azadatokat, az analitikát. Egy jól felépített stratégia mögött mindig ott van a mérés, az elemzés– ezek nélkül nehéz fejlődni.Végső soron az a célom, hogy hozzájáruljak a hazai KKV-k digitalizációjához. Szeretném,ha bátrabban nyitnának az online lehetőségek felé! Hiszem, hogy a digitalizáció nem csupánegy divatos kifejezés vagy egy kötelező, évszázadunkbeli elvárás, hanem valódi lehetőség afejlődésre és a stabilitásra még válságos időszakokban is.Meggyőződésem, hogy egy kis lépésekben felépített, tudatos online jelenlét nemcsak növelia vállalkozás ismertségét, hanem segít jobban megérteni az ügyfelek igényeit is. Nemmindenki indul azonos startvonalról: vannak, akiknek már megvannak az alapjaik, ésvannak, akiknek minden egyes online lépés kihívás. Éppen ezért fontosnak tartom, hogy adolgozatom ne csupán elvont elemzésekből álljon, hanem olyan gyakorlatias ötleteket ésinspirációt is adjon, amelyek segítenek lebontani a digitalizációval kapcsolatos félelmeket,és egységes, átlátható képet kapjunk a jelenlegi legnagyobb kihívásokról.