A Piramis Építőház Kft. értékesítési és marketingstratégiája

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Gyarmati Bettina
Other Authors: Bartáné dr. Muharay Irén Erzsébet
Somló Tamás Péter
Format: Thesis
Kulcsszavak:e-kereskedelem
e-marketing - elektronikus marketing
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
építőanyagok
építőipar - építészet
értékesítés
kereskedelem
kereskedési stratégia
marketing
marketing terv
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58761
Description
Abstract:Az építőipar alapvetően egy offline közeg, mégis egyre nagyobb szerepe van az e-kereskedelemnek is, pedig a webshop szó hallatán kevesebben gondolnak arra, hogy ma már lehetőség van akár egy komplett családi ház felépítéséhez szükséges anyagok online beszerzésére is, pedig ez a módszer a gyakorlatban jól alkalmazható. Ettől függetlenül az építőanyag kereskedelemben mégis a személyes kapcsolatokra kell a legnagyobb hangsúlyt fektetni, ez a fő irányvonal, az online jelenlét pedig egy olyan kiegészítő csatorna, amely bővíti a lefedettséget. Dolgozatomban rámutattam arra, hogy az ügyfélközpontúság, a trendek követése, a gyors reagálások a piac változásaira kulcsfontosságú tényezők ahhoz, hogy egy építőanyag kereskedelmi vállalkozás sikeres legyen. Ezt a Piramis Építőház Kft. értékesítési és marketingstratégiájának elemzésén keresztül támasztottam alá, amely a piacvezető építőanyag kereskedelmek egyike. Először bemutattam az építőipari ágazat sajátosságait, jellemző trendeket és a vállalatra vonatkozó főbb tényezőket, hogy átfogó képet alkossak az építőanyag-kereskedelem és az adott cég jelenlegi helyzetéről. Ehhez a Központi Statisztikai Hivatal és a Piramis Építőház Kft. adatait felhasználva vontam le a következtetéseket, illetve az újHáz Centrum trendriportjain keresztül vizsgáltam, hogy milyen hatással voltak az építőiparra a különböző állami támogatások bevezetése és a koronavírus járvány. A kutatómunka során a vizsgált cég több kollégájával is egyeztettem annak érdekében, hogy minél pontosabban és részletesebben tudjam bemutatni a működést. A vállalat értékesítési és marketingstratégiáját a hagyományos és az online eszközök szintjén is elemeztem, amely során megállapítottam, hogy milyen vásárlási szokások jellemzőek a cég célcsoportjára, hogy milyen tulajdonságokkal bírnak a fő versenytársak, hogy mik a cég erősségei, gyengeségei, illetve, hogy milyen lehetőségekkel élhet és milyen veszélyekkel kell szembenéznie az adott piaci környezetben. Ezt követően a marketingmix elemeire támaszkodva folytattam a vizsgálódást – bemutattam a termék- és árpolitikát, az offline értékesítési csatornákat, a hagyományos marketingkommunikációt, a fizikai környezetet, az emberi tényezőket, és a folyamatokat. Az értékesítési folyamatok minden apró részletét kibontottam, hatékonyságát pedig végül az eredményekkel igazoltam. Miután megismertettem a vállalat hagyományos stratégiáját, áttértem az online eszközökre. Szemléltettem a webáruház megjelenését és funkcióit, majd kifejtettem az Építőanyag.hu marketingstratégiájának jellemzőit és pontról-pontra, logikai sorrendet követve leírtam erre a területre vonatkozó belső folyamatokat. Primer kutatás segítségével kerültem még közelebb a témához, mely során mélyinterjúkat készítettem a vállalat értékesítésében részt vevő kollégákkal és a vásárlókkal. A kutatás célja az volt, hogy közelebb kerüljek a válaszhoz, ami arra a kérdésre felel, hogy milyen értékesítési stratégiát kell követni ahhoz egy építőanyag kereskedelmi vállalkozásnak, hogy minél nagyobb piaci részesedésre tehessen szert. Úgy vélem, hogy a kutatás eredményes volt, általa meg tudtam fogalmazni, hogy az ügyfélközpontú szemléletmód, a megbízható háttér, az innovatív gondolkodás, a változó trendek monitorozása és gyors lereagálása, a kedvező árak biztosítása és a zökkenőmentes, színvonalas kiszolgálás a kulcsfontosságú tényezők ahhoz, hogy sikereket érhessen el egy építőanyag kereskedelmi vállalkozás. Kutatómunkám során sikerült alátámasztanom azt a hipotézist is, miszerint az ágazatban a fő fókuszt a személyes kapcsolattartásra és a személyes értékesítésre, illetve ezek minél magasabb szintre emelésére kell helyezni, emellett viszont ma már elengedhetetlen az online jelenlét és az e-kereskedelem is ahhoz, hogy a legjobbak között lehessen egy építőanyag kereskedés ma Magyarországon. Végül a vizsgálataimból adódó megállapítások alapján javaslatokat tettem azzal kapcsolatban, hogy milyen területek fejlesztésével és finomhangolásával lehetne meg inkább emelni az értékesítés színvonalán és ezáltal még nagyobb eredményességet produkálni.