A Piramis Építőház Kft. értékesítési és marketingstratégiája

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gyarmati Bettina
További közreműködők: Bartáné dr. Muharay Irén Erzsébet
Somló Tamás Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:e-kereskedelem
e-marketing - elektronikus marketing
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
építőanyagok
építőipar - építészet
értékesítés
kereskedelem
kereskedési stratégia
marketing
marketing terv
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58761

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58761
005 20251027142357.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gyarmati Bettina 
245 1 2 |a A Piramis Építőház Kft. értékesítési és marketingstratégiája  |c Gyarmati Bettina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az építőipar alapvetően egy offline közeg, mégis egyre nagyobb szerepe van az e-kereskedelemnek is, pedig a webshop szó hallatán kevesebben gondolnak arra, hogy ma már lehetőség van akár egy komplett családi ház felépítéséhez szükséges anyagok online beszerzésére is, pedig ez a módszer a gyakorlatban jól alkalmazható. Ettől függetlenül az építőanyag kereskedelemben mégis a személyes kapcsolatokra kell a legnagyobb hangsúlyt fektetni, ez a fő irányvonal, az online jelenlét pedig egy olyan kiegészítő csatorna, amely bővíti a lefedettséget. Dolgozatomban rámutattam arra, hogy az ügyfélközpontúság, a trendek követése, a gyors reagálások a piac változásaira kulcsfontosságú tényezők ahhoz, hogy egy építőanyag kereskedelmi vállalkozás sikeres legyen. Ezt a Piramis Építőház Kft. értékesítési és marketingstratégiájának elemzésén keresztül támasztottam alá, amely a piacvezető építőanyag kereskedelmek egyike. Először bemutattam az építőipari ágazat sajátosságait, jellemző trendeket és a vállalatra vonatkozó főbb tényezőket, hogy átfogó képet alkossak az építőanyag-kereskedelem és az adott cég jelenlegi helyzetéről. Ehhez a Központi Statisztikai Hivatal és a Piramis Építőház Kft. adatait felhasználva vontam le a következtetéseket, illetve az újHáz Centrum trendriportjain keresztül vizsgáltam, hogy milyen hatással voltak az építőiparra a különböző állami támogatások bevezetése és a koronavírus járvány. A kutatómunka során a vizsgált cég több kollégájával is egyeztettem annak érdekében, hogy minél pontosabban és részletesebben tudjam bemutatni a működést. A vállalat értékesítési és marketingstratégiáját a hagyományos és az online eszközök szintjén is elemeztem, amely során megállapítottam, hogy milyen vásárlási szokások jellemzőek a cég célcsoportjára, hogy milyen tulajdonságokkal bírnak a fő versenytársak, hogy mik a cég erősségei, gyengeségei, illetve, hogy milyen lehetőségekkel élhet és milyen veszélyekkel kell szembenéznie az adott piaci környezetben. Ezt követően a marketingmix elemeire támaszkodva folytattam a vizsgálódást – bemutattam a termék- és árpolitikát, az offline értékesítési csatornákat, a hagyományos marketingkommunikációt, a fizikai környezetet, az emberi tényezőket, és a folyamatokat. Az értékesítési folyamatok minden apró részletét kibontottam, hatékonyságát pedig végül az eredményekkel igazoltam. Miután megismertettem a vállalat hagyományos stratégiáját, áttértem az online eszközökre. Szemléltettem a webáruház megjelenését és funkcióit, majd kifejtettem az Építőanyag.hu marketingstratégiájának jellemzőit és pontról-pontra, logikai sorrendet követve leírtam erre a területre vonatkozó belső folyamatokat. Primer kutatás segítségével kerültem még közelebb a témához, mely során mélyinterjúkat készítettem a vállalat értékesítésében részt vevő kollégákkal és a vásárlókkal. A kutatás célja az volt, hogy közelebb kerüljek a válaszhoz, ami arra a kérdésre felel, hogy milyen értékesítési stratégiát kell követni ahhoz egy építőanyag kereskedelmi vállalkozásnak, hogy minél nagyobb piaci részesedésre tehessen szert. Úgy vélem, hogy a kutatás eredményes volt, általa meg tudtam fogalmazni, hogy az ügyfélközpontú szemléletmód, a megbízható háttér, az innovatív gondolkodás, a változó trendek monitorozása és gyors lereagálása, a kedvező árak biztosítása és a zökkenőmentes, színvonalas kiszolgálás a kulcsfontosságú tényezők ahhoz, hogy sikereket érhessen el egy építőanyag kereskedelmi vállalkozás. Kutatómunkám során sikerült alátámasztanom azt a hipotézist is, miszerint az ágazatban a fő fókuszt a személyes kapcsolattartásra és a személyes értékesítésre, illetve ezek minél magasabb szintre emelésére kell helyezni, emellett viszont ma már elengedhetetlen az online jelenlét és az e-kereskedelem is ahhoz, hogy a legjobbak között lehessen egy építőanyag kereskedés ma Magyarországon. Végül a vizsgálataimból adódó megállapítások alapján javaslatokat tettem azzal kapcsolatban, hogy milyen területek fejlesztésével és finomhangolásával lehetne meg inkább emelni az értékesítés színvonalán és ezáltal még nagyobb eredményességet produkálni. 
695 |a e-kereskedelem 
695 |a e-marketing - elektronikus marketing 
695 |a elektronikus kereskedelem - online kereskedelem 
695 |a építőanyagok 
695 |a építőipar - építészet 
695 |a értékesítés 
695 |a kereskedelem 
695 |a kereskedési stratégia 
695 |a marketing 
695 |a marketing terv 
700 1 |a Bartáné dr. Muharay Irén Erzsébet  |e ths 
700 1 |a Somló Tamás Péter  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58761/1/Szakdolgozat%20-%20A%20Piramis%20%C3%89p%C3%ADt%C5%91h%C3%A1z%20Kft.%20%C3%A9rt%C3%A9kes%C3%ADt%C3%A9si%20%C3%A9s%20marketingstrat%C3%A9gi%C3%A1ja.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58761/2/Bizalmas%20kezel%C3%A9s%20k%C3%A9relmez%C3%A9se.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58761/3/Gyarmati%20Bettina%20ertekeles.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58761/4/Szakdolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat_Gyarmati%20Bettina.pdf  |z Dokumentum-elérés