Marketing a luxusszektorban Hogyan alakítják a prémium márkák társadalmi pozicionálását

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kolozs Nóra Henriett
Other Authors: Ludman Fruzsina
Rimóczi Dr. Csilla
Format: Thesis
Kulcsszavak:fogyasztói társadalom
luxusmárka
márka
márkahűség
márkastratégiák
társadalom
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58773
Description
Abstract:A szakdolgozatom középpontjában a luxus- és prémium márkák társadalmi pozicionálásának marketingeszközökkel történő alakítása áll. A dolgozat alatt bemutatom a márkák szerepét az identitásképzésben, a luxusmárkák sajátosságait, valamint ikonikus példák – Gucci, Cartier, Rolls-Royce – történetét és pozicionálását. Primer kutatással feltárom, hogyan érzékelik a fogyasztók a luxusmárkák státuszformáló szerepét, és milyen hatással van mindez a vásárlói döntésekre, különösen a digitális térben. A kutatásom következtetései marketingstratégiai javaslatokat is megfogalmaznak a prémium szektor szereplői számára.