A szépségápolási termékek digitális marketingkommunikációjának hatása a fogyasztói döntéshozatalra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Horváth Kitti
További közreműködők: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:7P modell
digitális marketing
döntéshozatal
fogyasztói magatartás
kozmetikai cikkek
marketingkommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58792

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58792
005 20251027142428.0
008 251027suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Horváth Kitti 
245 1 2 |a A szépségápolási termékek digitális marketingkommunikációjának hatása a fogyasztói döntéshozatalra  |c Horváth Kitti  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a Dolgozatom célja a digitális marketingkommunikáció szerepének és hatásának vizsgálata a fogyasztói döntéshozatal folyamatában, különös tekintettel a szépségápolási termékek piacára. A szépségipar az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat, ahol a fogyasztói döntések meghozatalában egyre nagyobb jelentőséggel bírnak az online platformokon közvetített reklámok, vélemények és influencer marketing tevékenységek. Kutatásom középpontjában az a kérdés állt, hogy milyen hatással van a digitális marketingkommunikáció – ezen belül is elsősorban a közösségi média – a fogyasztók vásárlási döntéseire, és hogy milyen tényezők befolyásolják leginkább a szépségápolási termékek kiválasztását.A dolgozat első részében áttekintettem a marketing, marketingkommunikáció és fogyasztói magatartás elméleti alapjait, különös hangsúlyt fektetve a digitális eszközök térnyerésére. Bemutattam a marketing-mix hagyományos és kibővített elemeit, valamint részletesen elemeztem az online kommunikációs eszközöket, a közösségi média szerepét, illetve az influencer marketing sajátosságait. Külön figyelmet szenteltem a vásárlási folyamat szakaszainak és a fogyasztói insight jelentőségének, amelyek kulcsfontosságúak a marketingstratégiák tervezésében.Kutatásom kvantitatív módszerrel, kérdőíves adatfelvétellel történt, amely során 103 válaszadó töltötte ki az általam készített, 20 kérdésből álló kérdőívet. A válaszadók többsége a 18–26 éves korosztályból került ki, nagyrészt városi vagy fővárosi lakosok, és jelentős részük nő. A kutatás során azt vizsgáltam, milyen gyakran vásárolnak szépségápolási termékeket, milyen típusú marketingkommunikációs eszközök hatnak rájuk leginkább, mennyire tartják hitelesnek az influencerek ajánlásait, és milyen szempontok alapján hozzák meg vásárlási döntéseiket.Az eredmények azt mutatták, hogy a digitális marketingkommunikáció – különösen a közösségi médiában megjelenő hirdetések és vásárlói vélemények – jelentős befolyással bírnak a fogyasztók döntéshozatalára. A legtöbben ugyan nem érzik magukat közvetlenül manipuláltnak, mégis elismerik, hogy a megfelelően célzott és érdekes tartalmak, különösen a vásárlói értékelések és akciós ajánlatok, hatással vannak vásárlási szokásaikra. Az influencerek szerepét ugyan megkérdőjelezték a válaszadók hitelességi szempontból, azonban a fiatalabb korosztály esetében még mindig erős befolyásoló tényezőként jelentek meg.Megállapítható, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak az online marketingkommunikációs stratégiák terén: képesek kritikusan értékelni a látott tartalmakat, és döntéseiket nem kizárólag impulzus alapján, hanem információgyűjtést követően hozzák meg. A kérdőívből kiderült, hogy a vásárlási döntéseket leginkább az ár, a vásárlói vélemények és a márkaismertség befolyásolja, míg az influencer marketing inkább kiegészítő szerepet tölt be.Kutatásom eredményei rávilágítanak arra, hogy a digitális marketingkommunikációs eszközök, ha megfelelően alkalmazzák őket, hatékonyan befolyásolhatják a fogyasztói döntéseket. Ugyanakkor a fogyasztók egyre nagyobb elvárásokat támasztanak a hitelesség, átláthatóság és relevancia iránt, ezért a vállalatoknak különösen ügyelniük kell a közösségi médiában folytatott kommunikációjuk minőségére. A dolgozatban megfogalmazott javaslataim szerint a márkáknak érdemes a fogyasztói visszajelzésekre és véleményekre építeniük marketingstratégiájukat, valamint fokozott figyelmet fordítaniuk az etikus influencer marketing gyakorlatokra.Összegzésként kijelenthető, hogy a szépségápolási termékek digitális marketingkommunikációja hat a fogyasztói döntéshozatalra, ugyanakkor a fogyasztók kritikus hozzáállása miatt a jövőben még fontosabbá válik az értékközpontú és fogyasztóközpontú kommunikáció. 
695 |a 7P modell 
695 |a digitális marketing 
695 |a döntéshozatal 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a kozmetikai cikkek 
695 |a marketingkommunikáció 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58792/1/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%20Horv%C3%A1th%20Kitti%20LIH3G1%20PDF2.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58792/2/Horv%C3%A1th%20Kitti_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf  |z Dokumentum-elérés