A fast fashion és a second hand piacok marketingkommunikációja Fenntarthatóság és fogyasztói attitűdök

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lajkó Emma
További közreműködők: Rimóczi Dr. Csilla
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:fast fashion
fenntarthatóság
fogyasztói magatartás
marketingkommunikáció
second hand
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58812

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58812
005 20251027142448.0
008 251027suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Lajkó Emma 
245 1 2 |a A fast fashion és a second hand piacok marketingkommunikációja  |b Fenntarthatóság és fogyasztói attitűdök  |c Lajkó Emma  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a A dolgozatom címe: A fast fashion és a second hand piacok marketingkommunikációja: Fenntarthatóság és fogyasztói attitűdök.Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy a divat két ellenkező látásmódú piaca milyen marketingkommunikációs eszközöket alkalmaznak és hogy ezek milyen hatással vannak a fenntarthatóságra, illetve a fogyasztói attitűdre.Hogy szélesebb látásmóddal járjam körbe a választott témát, első sorban feltérképeztem a fast fashion és a second hand iparág jellemzőit, környezeti, társadalmi és etikai problémáit. Azt szerettem volna, hogy írásom minél hitelesebb és pontosabb legyen, ezért szekunder kutatást végeztem, aminek köszönhetően záródolgozatomat kész statisztikákkal és friss adatokkal támaszthattam alá.Következő fejezetben a fenntarthatóság alapjait és fontosságát ismertettem, mivel sokan manapság kevés tudással rendelkeznek ebben a témában és ebből kifolyólag nem érzik az ilyesfajta cselekvések szükségességét.A harmadik fejezet a fogyasztói attitűdökre fókuszált, ugyanis szerettem volna felmérni, hogy milyen indíttatásból van ilyen elsöprő sikere a fast fashion üzleteknek, míg a second hand csak az elmúlt pár évben került a figyelem központjába. Érdekesnek gondoltam azt is, hogy a generációk milyen arányban oszlanak meg a két divat piac között, amiben remek segítségem volt a saját primer kutatásom. Emellett azt is megtudhattam, hogy miért pont azt a piacot választották, így a kapott válaszok könnyen felhasználhatóak az ellenkező divatirányzat megerősítésében.Megvizsgáltam a fast fashion és a second hand üzletek marketingkommunikációját, hogy miként igyekeznek elnyerni a fogyasztók bizalmát és hogyan építik be a fenntarthatóságot marketingkampányaikba. Megoszló a cégek hozzáállása, hiszen vannak olyan vállalatok, akik a nagyobb siker reményében felhasználják a fenntarthatóságot, miközben a végzett tevékenységük borzasztóan káros, míg sok vállalat célként tűzte ki, hogy minél fenntarthatóbbak legyenek. Ez könnyen tudja befolyásolni a fogyasztók bizalmát és a vásárlók motivációját.Dolgozatom két hipotézisre épült, amik a következők:Azok a vásárlók, akik rendszeresen követik az időszerű divatot, nagyobb arányban vásárolnak divatcikket és kevésbé érzékenyek a fast fashion környezetre gyakorolt hatásaira, mivel vásárlásukat inkább a divat iránti igény és az alacsony árak motiválják, nem pedig a környezetvédelmi és társadalmi szempontok.A fenntarthatóságot hirdető marketingkampányok növelik a vásárlók hajlandóságát a second hand termékek vásárlásra, kifejezetten a fiatalabb generációk körében.Ennek érdekében szekunder kutatás során rengeteg tanulmányt és cikket olvastam el, majd kérdőíves primer kutatást végeztem.A dolgozat végén levont következtetések alapján megállapítható, hogy az egyre súlyosbodó környezetszennyezés folyamatosan alakítja mindennapjainkat, ami alól a divat és a marketing világa sem kivétel. A gyors változások miatt a vállalatoknak követniük kell az újfajta trendeket, miközben tartják a lépést a vásárlók igényeivel. A vásárlók többsége igényli, hogy a különböző fenntarthatósági jelzések vagy az összetételei szerepeljenek a terméken, mivel így könnyen felmérhetik a környezetre tett hatását.Az eredmények azt mutatják, hogy napjainkban elengedhetetlen dolog a fenntarthatóság, mint fogyasztó részéről, mint a forgalmazó részéről. A second hand piac egy remek alternatíva lehet a fast fashion káros hatásaival szemben. Fontos lenne az emberek figyelmét felhívni a használt áruk vásárlásának előnyeire és megmutatni a megfelelő forrásokat. A vállalatok készülhetnek személyre szabott kampányokkal, amik formálhatják a vásárlói attitűdöket.A kutatás hozzájárul a fogyasztói magatartás megismeréséhez és a fenntarthatósághoz kapcsolódó marketingkampányok jobb megértéséhez. A gyakorlati alkalmazhatósága a fast fashion és a second hand piacok marketingkommunikációjában mutatkozhat meg. 
695 |a fast fashion 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a second hand 
700 1 |a Rimóczi Dr. Csilla  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58812/1/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%20.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58812/2/Lajk%C3%B3%20Emma.pdf  |z Dokumentum-elérés