Viselkedési közgazdaságtan a szépségiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Taylor Rebeka Leah
További közreműködők: Ferenc Kiss
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:befolyásolás
fogyasztói magatartás
gazdaságpszichológia
közgazdaságtan
szépségipar
tudatos vásárlás
viselkedésformák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58814
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomban a viselkedési közgazdaságtan alapelveinek és technikáinak alkalmazását vizsgáltam a szépségiparban. Célom az volt, hogy feltárjam, a vállalatok milyen pszichológiai eszközökkel befolyásolják a fogyasztói döntéseket. Bemutattam, hogyan hat a társadalmi bizonyíték, a hiányérzetkeltés, a veszteségkerülés, az érzelmi marketing és az impulzusvásárlás ösztönzése a vásárlási folyamatokra. Primer kutatásként kérdőíves felmérést is végeztem, amelyből kiderült, hogy a fogyasztók többsége ugyan tisztában van a marketinges befolyásoló technikákkal, mégis gyakran enged ezeknek a hatásoknak. Eredményeim igazolták, hogy a szépségipar erőteljesen alkalmazza a viselkedési közgazdaságtan eszközeit, és hogy a vásárlási döntésekben nemcsak a racionális megfontolások, hanem az érzelmi és társadalmi tényezők is meghatározó szerepet játszanak. Dolgozatommal szerettem volna rávilágítani a tudatosság jelentőségére, ugyanakkor bemutattam azt is, hogy a befolyásolás sokszor még a tudatos fogyasztókat is képes irányítani.