Az Influencerek Hitelességének Szerepe a Vásárlási Döntéshozatalban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Varga-Piskor Dorina
További közreműködők: Dr. Varga József László
Kovács Dr. Ildikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális marketing
döntéshozatal
hitelesség
influencer
influencermarketing
marketing
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58819
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozat középpontjában az influencer marketing és az influencerek hitelességének vizsgálata áll, különös tekintettel ezek fogyasztói döntéshozatalra gyakorolt hatására. Az első fejezetek áttekintik az influencer marketing kialakulását, fejlődését, az influencerek típusait és szerepüket a digitális marketingben. Ezt követően részletesen bemutatásra kerül a hitelesség fogalma, az influencerek hitelességének jelentősége, valamint a hitelesség követői bizalomra gyakorolt hatása. A vásárlási döntések folyamatának és a döntéseket befolyásoló érzelmi és racionális tényezőknek a feltárása után a dolgozat elemzi, hogy az influencerek által közvetített tartalom miként formálja a fogyasztói magatartást. Külön figyelem irányul a fogyasztói tudatosság jelentőségére, valamint arra, hogy az influencerek hogyan járulnak hozzá annak fejlődéséhez. A szakirodalmi áttekintést primer kutatás egészíti ki, amely során a hiteles influencerek vásárlási döntésekre gyakorolt hatását, valamint az influencer marketing és a fogyasztói tudatosság közötti kapcsolatot vizsgálom. A kutatás eredményei alátámasztják, hogy az influencerek szerepe és felelőssége egyre meghatározóbbá válik a modern marketingkommunikációban.